רק לא מאסר!

י' נמצא בעשור השביעי לחייו, הוא עובד בכיר בתחום הביטחוני, מאוד מוערך על ידי עמיתיו ומנהליו ומנהל חיי שגרה רגילים ונורמטיבים. יום אחד הוא מוצא עצמו עצור, מובל לחקירה בתחנת משטרה. י' פנה אליי להתייעצות לפני החקירה ואפילו לא ידע לומר מהם החשדות נגדו ולא הבין מה במעשיו מהווה עבירה. למידע נוסף אודות התנהלות נכונה בחקירה פלילית קראו את המאמר – חקירה במשטרה.

י' נעצר, נחקר והוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות מאוד. לאט, לאט הוא החל להבין את החומרה במעשיו, אותם חשב לנורמטיביים. הפניתי אותו לטיפול ובמהלכו י' החל להבין את חריגת מעשיו מהנורמות החברתיות ואת החומרה הגלומה בהם. הוא קיבל כלים להתמודד עם הקשיים שלו, וגם עם הקשיים בהתמודדות עם ההליך הפלילי בו הוא היה מצוי וכן עם הקשיים המשפחתיים שנוצרו עקב כל אלה.

י' הודה במעשיו במסגרת ההליך הפלילי ותוך כדי ההליך הפלילי המשיך והתמיד בהליך הטיפולי והשיקומי והצליח לשפר את דרכיו ולהוות דמות משמעותית בסביבתו האישית. בקשתו הייתה אחת: רק לא מאסר. כמו כל אדם נורמטיבי, י' חשש מענישה בבית הכלא. הליכי הטיפול והשיקום, הודאתו בשלב מוקדם בהליך הפלילי, כולם היו לשקמו אך לא פחות מכך גם במטרה לצמצם את הסיכוי שיישלח אל בית האסורים.

אך במסגרת ההודאה של י' במעשיו, לא הוכרז שום הסדר טיעון עם התביעה לעניין העונש. למעשה, התביעה טענה באופן חופשי לעונש בסברה כי עונשו של י' צריך שיהיה עונש מאסר, לכל הפחות שנתיים.

אלא שגם אם דרישת התביעה מתיישבת עם מדיניות הפסיקה הנוהגת עדיין, עניינו של י' מיוחד, הליך השיקום שעבר באמת יוצא דופן, אכן מדובר באדם נורמטיבי, מבוגר שלא עבר עבירות בחייו, משפחתו תלויה בו ויכולתו להשתקם ולהבין את הפסול שבמעשיו בולט לכל מי שמכיר אותו והיה מעורב בהליך הפלילי ובהליכי השיקום שלו.

עניין זה לא נעלם מעיני של בית המשפט, בגזר דינו אמנם הייתה ניכרת סלידתו של בית המשפט ממעשיו של י', והוא לא חסך ממנו את שבטו בעניין, אך בשל נתוניו של י', ובעיקר השיקול השיקומי, החליט בית המשפט של עניינו של י' הוא אחד מאותם מקרים מיוחדים בהם ניתן לסטות מהענישה המקובלת, וקבע כי הוא ירצה עונש מאסר שיבוצע בדרך של עבודות שירות.
י' לא ריצה עונש מאסר בבית הסוהר.
גם התביעה לא ערערה על גזר הדין.

תוצאות עניינו של י' התאפשרו בשל התגייסותו של י' להליך הטיפולי והשיקומי, וכן בשל העובדה שהוא היה קשוב להנחיותיי ולהמלצותיי המקצועיות. שיתוף הפעולה בין הלקוח לבין עו"ד פלילי יכול להיות קריטי לתוצאות ההליך. אולם, לא די בלקוח "ממושמע", עורך הדין הפלילי המנוסה הוא שידע להוביל את הלקוח לדרך המתאימה ביותר עבורו, כזאת שיכולה למקסם את תוצאות ההליך עבורו, וגם לרתום לשם כך את גורמי השיקום, הטיפול, התביעה ובית המשפט.

הצלחות נוספות של משרדי:
ייצוג שוטר בהליך משמעתי

יוסי שוטר שלי מוצלח

במסגרת עבודתי אני מייצגת שוטרים ועובדי מדינה בהלכים פליליים וגם כאלה אשר עומדים בפני הליכים משמעתיים. הליכים משמעתיים, יש לדעת, הם מקרים בהם ביצע השוטר,

לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן