מהנדס גידל מעבדת סמים בביתו – נדון לשל"צ בלבד

ט' אדם נורמטיבי ובעל ראש יצירתי הואשם בגידול וייצור סמים מסוכנים בכמות נכבדה ביותר. שנה קודם לכן,  רכש ט' מהנדס מוכשר בהכשרתו, זרעים מסוג קנביס, רכש כלים ומכשירים שונים והקים מעבדה לתפארת.

ט' לא התכוון לסחור בסמים אלא גידלם לצורך שימושו האישי מעת לעת, עד שבאישון ליל אחד, דפקה המשטרה על דלתו. ט' נעצר, נלקח לחקירה במשטרה, עולמו התהפך עליו, הוגש נגדו כתב אישום וחירותו הוגבלה. 

ט' בחר להודות ולהתחיל הליך שיקומי פרטני ובאמצעות שרות המבחן. אולם מדינת ישראל, חרף מאמצי השיקום הכנים של הנאשם, עמדה על רגליה האחוריות, התעקשה על הרשעת הנאשם ולא זו אף זו, עתרה לעונש מאסר בפועל לתקופה ארוכה. כאשר לדידה אין בעובדה כי הנאשם השתמש בסמים לשימושו העצמי בלבד נסיבה להקלה ואין לראות בהליך השיקומי כתחליף לעונש.

חרף זאת, השתכנע בית המשפט מטיעונינו וקיבל את עמדתנו כי יש להתחשב בהליך הטיפולי המשמעותי אליו נרתם ט', כי יש לראות בהתנהלותו האמורה כחריג לאורחות חייו הנורמטיביים אשר ניהל עד לאותו ארוע ועל כן ראוי להקל עליו, למרות כמות הסם העצומה שנתפסה בביתו בשלבי גידול שונים. בית המשפט אימץ את טענותינו והטיל על ט' עונש שיקומי שכולל צו מבחן ושל"צ בהיקף של 200 שעות בלבד.

חשוב להבהיר – בד"כ כשמדובר בכמות כזו של סמים אשר הופקו במעבדת סמים שהקים הנאשם מדיניות הענישה הנוהגת היא של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח ונדירים המקרים בהם יעדיפו בתי-המשפט השונים את אינטרס השיקום על פני ענישה והרתעה.

מכאן ברור כי סיום עניינו של הלקוח שלנו כפי שהסתיים הוא הישג חסר תקדים והעובדה כי מדינת ישראל לא ערערה על תוצאה זו מדברת בעד עצמה ומוכיחה כי בניגוד לטענותיה בבית המשפט, יש מקרים שמותר ונכון וראוי להושיט יד לנאשם שמעד טעה וביקש להשתקם, בדיוק כמו במקרה של ט' וכי יש משמעות דרמטית לליווי וייצוג נכון ומדויק של עורך דין פלילי.

הצלחות נוספות של משרדי:
ייצוג שוטר בהליך משמעתי

יוסי שוטר שלי מוצלח

במסגרת עבודתי אני מייצגת שוטרים ועובדי מדינה בהלכים פליליים וגם כאלה אשר עומדים בפני הליכים משמעתיים. הליכים משמעתיים, יש לדעת, הם מקרים בהם ביצע השוטר,

לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן