חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה העונש על הטרדה מינית?

עונש על הטרדה מינית בדין הפלילי צפוי לכלול בין שנתיים ועד חמש שנות מאסר, פיצוי לנפגע/ת ומרכיבי ענישה נוספים בהתאם לנסיבות המקרה. בהליך אזרחי ניתן לפסוק פיצויים כנגד המטריד/ה עד 120,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

עונש על הטרדה מינית - עובדות שחשוב להכיר!

הטרדה מינית נחשבת לאחת מהעבירות הפליליות הנאכפות ביותר בעת האחרונה, בין היתר הודות למהפכת ה – Metoo. לפיכך, גם העונשים על הטרדה מינית עלולים להיות כבדים, עד כדי כך שגם מי שכלל לא סבור כי מעשיו היו משום הטרדה מינית עלול למצוא עצמו מתמודד עם עונש על הטרדה מינית חמור, לעיתים יתר על המידה.

כדאי אם כך, להבין מהי בכלל הטרדה מינית, ומהם כלי החקירה העיקריים של המשטרה בחקירה במשטרה בחשד לביצוע הטרדה מינית. במאמרי זה, אתמקד בהטרדה מינית במקום עבודה, ואסביר מהו העונש על הטרדה מינית.

מה זה בכלל הטרדה מינית?

החוק למניעת הטרדה מינית, שנחשב בעת חקיקתו לאחד מהחוקים המודרניים ביותר בתחומו בעולם, מונה מספר סוגים של התנהגויות, אשר כל אחת מהן יכולה להיחשב כהטרדה מינית.

בין היתר, קובע החוק כי הטרדה מינית יכולה להיות דרישה מהמוטרדת לבצע מעשה בעל אופי מיני; ביצוע מעשה מגונה – כמו למשל מגע באיברים של הנפגעת או הנפגע, או ביצוע תנועות ומחוות פיזיות בעלות אופי מיני על-ידי הפוגע; הצעת הצעות בעלות אופי מיני או התייחסויות חוזרות ונשנות לאדם המתמקדות במיניותו, למרות העובדה כי האישה או הגבר המוטרדים הביעו חוסר עניין או התנגדות להצעות או להתייחסות; התייחסות משפילה לאדם ביחס למינו, מיניותו או נטיותיו המיניות – כולל גם מה שלפעמים טועים אנשים נורמטיביים להתייחס כאל "בדיחות גסות"; פרסום תמונה או סרט של אדם המתמקד במיניותו, ללא הסכמתו המפורשת – למשל באמצעות הרשתות החברתיות או הודעות וואטסאפ; ועוד.

בחוק הישראלי קיימת גם התייחסות מיוחדת להטרדה מינית במקום העבודה: זאת כאשר מתקיימים בין המטריד לנפגעת או לנפגע יחסי מרות. ובחלק מן המקרים ההתנהגות נחשבת כהטרדה מינית אפילו אם הנפגע או הנפגעת לא הביעו התנגדות מפורשת לכך. בנוסף לכך, גם התנהגות שאינה מופנית כלפי אדם ספציפי יכולה להיחשב כהטרדה מינית בעבודה, כמו למשל צפייה באתרי פורנו במקום העבודה או "דיבור גס" שנעשה בפומבי.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

מה העונש על הטרדה מינית?

העונש על הטרדה מינית אינו עניין של מה בכך. בתי-המשפט נוטים להחמיר בענישה על הטרדה מינית, בניסיון למגר את התופעה ולהעביר מסר חריף כי מעשי הטרדה מינית הינם מעשים חמורים ואין להקל בהם. לפי החוק, העונש על הטרדה מינית הוא עד שנתיים מאסר בפועל, אך אם המעשים נעשו תוך כדי התנכלות לנפגעת או לנפגע יכול העונש על הטרדה מינית להגיע גם לכדי מאסר של ארבע שנות מאסר בפועל. לצד כל אלה, מבקש המחוקק להילחם גם בהטרדה מינית באמצעות האינטרנט, המבוצעת למשל על-ידי הפצת תמונות או סרטונים מיניים ומשפילים. מידע נוסף בעניין ניתן למצוא במאמרי – הטרדה מינית ברשת.

במקרה כזה, יכול העונש על הטרדה מינית להגיע אפילו לחמש שנות מאסר בפועל. בנוסף לכך, קובע החוק למניעת הטרדה מינית כי הטרדה מינית היא גם עוולה אזרחית. ולכן, בנוסף לעונש על הטרדה מינית עלול אדם שהורשע בביצוע הטרדה מינית ואפילו מעסיק של אדם שביצע הטרדה מינית בעבודה, להתמודד לא רק עם חשש ממשי לאובדן חירותו אלא גם ובנוסף עם תביעת פיצויים נזיקית שעלולה לעלות לו ביוקר רב.

איך ניתן להפחית את העונש במקרה של הטרדה מינית?

אחרי שהסברתי מהו העונש על הטרדה מינית, חשוב להזכיר כי כאשר נפתחת חקירה במשטרה בחשד לביצוע הטרדה מינית, שהיא כמובן חקירה פלילית לכל דבר ועניין, עומדים בפני המשטרה מספר כלים משמעותיים ולכן כדאי מאד להיוועץ בעורך דין פלילי מנוסה ומיומן בהליכי הטרדה מינית.

מידת העונש על הטרדה מינית שיוטל על אדם ככל שיורשע בסופו של יום במעשים המיוחסים לו, תלויה במידת רבה בטיב הראיות, בהיקפן ובאופן שבו התמודד עם "תרגילי" החקירה שבוצעו לו במהלך החקירה במשטרה שעבר. אחד מהם הוא העימות במשטרה. מכיוון שרבות מההטרדות המיניות מבוצעות בחדרים סגורים ומסתכמות לעתים ב"מילה כנגד מילה", נוהגת המשטרה במהלך חקירה פלילית להפתיע את החשוד בעימות במשטרה עם הנפגעת או הנפגע. למידע נוסף על תרגיל חקירה זה קראו את המאמר – עימות במשטרה.

להתנהלות החשוד בעימות במשטרה יש השפעה ישירה ועצומה על התשתית הראייתית ובהכרח על סיכוי העמדה לדין ועל מידת העונש על הטרדה מינית, אם בסופו של יום יוגש כתב אישום נגד החשוד והוא יורשע בו. כך למשל, פעמים רבות נחשפות חלק מהראיות נגד החשוד רק לאחר ביצוע העימות במשטרה, ובעיצומה של החקירה במשטרה. במקרה כזה, יש חשיבות מכרעת להכנה נכונה, מדוייקת ומיטיבה של החשוד לקראת עימות במשטרה על-ידי עו"ד פלילי להטרדה מינית מנוסה ומקצוען. להרחבה בנושא קראו על – עורך דין הטרדה מינית

מכיוון שפעמים רבות מדובר כאמור ב"מילה כנגד מילה", כלי נוסף שבו עושים נפגעות ונפגעים שימוש תכוף הוא ביצוע בדיקת פוליגרף שתוכיח את אמיתות תלונתם. כידוע, בדיקת זו אינה יכולה לשמש כראייה במשפט פלילי, אך אין זה אומר שהמשטרה לא תשמש בממצאי הבדיקה בעת החקירה במשטרה על-מנת ללחוץ על החשוד וייתכן כי בהליך האזרחי תשמש הבדיקה כראיה בהסכמת הצדדים. למידע נוסף על משמעות הבדיקה קראו את מאמרי – בדיקת פוליגרף.

לכן, עורך-דין פלילי מנוסה ידע להכין את החשוד בהתאם לממצאי בדיקת הפוליגרף, וככל שיהיה בכך צורך – גם לעשות בהם שימוש מושכל בחקירה פלילית.

למה לפנות דווקא אלי, עו"ד הטרדה מינית?

אני עידית רייכרט – עורכת דין פלילית, לשעבר בכירה בפרקליטות, וכיום בעלת משרד בוטיק למשפט פלילי המעניק הגנה משפטית רחבה בכל תחומי המשפט הפלילי והמנהלי, ומתמחה בייצוג נאשמים וחשודים נורמטיביים בהליך הפלילי.

מזה עשור אני מייצגת אישי ציבור, מנכ"לים, עובדי מדינה, אנשי כוחות הבטחון, תאגידים ונפגעי עבירה ובעיקר אנשים נורמטיביים שמעדו והסתבכו בעולם הפלילי ונקראים לחקירה במשטרה.

מתוקף ניסיוני רב השנים במערכת ומחוצה לה, אני מכירה היטב את חולשות המערכת ומתרגמת אותן ליתרון עבור הלקוחות שלי. אני יודעת היטב כי ליווי נכון ומקצועי על ידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה כבר בשלבים המוקדמים של החקירה הפלילית חורץ גורלות. ומניסיון – מי שנועץ בי לפני מסירת גרסתו בחקירה פלילית במשטרה, משפר עד מאד את הסיכוי לגניזת התיק שלו. ממש כך. למידע נוסף קראו על – ייעוץ לפני חקירה במשטרה.  

לכן, אם מצאתם כי מאמר זה נוגע לכם, אל תהססו להתקשר. אני כאן. אעשה את כל מה שצריך ברגישות, בדיסקרטיות ובנחישות, כדי להחזיר לכם את השקט הנפשי, הביטחון, והתקווה לעשות עבורכם את הבלתי אפשרי לאפשרי.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

מידע נוסף שחשוב לדעת על עבירות מין:

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי  לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 11

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

Picture of עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
רוכב אופניים לאחר תאונה שקרתה בקלות דעת

המתה בקלות דעת

הגדרתה של המתה בקלות דעת עבירת המתה בקלות דעת קבועה בסעיף 301ג' לחוק העונשין וטומנת בחובה נסיבות מגוונות כמו הכאת אדם למוות, משחק בנשק או

קרא/י עוד »
רישום פלילי

רישום פלילי

האם מותר לשאול על עברך הפלילי בראיון עבודה? בשקט בשקט בחודש יולי 2022, התגנב לספר החוקים ונכנס לתוקפו, חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, שנכנס בנעליו

קרא/י עוד »
תסקיר מעצר | עורך דין מעצרים

מהו תסקיר מעצר

מהו תסקיר מעצר – מתי ניתן להעזר בו בהליך הפלילי? פגיעה בחירותו של החשוד או הנאשם חייבת להיות מידתית וברירת מחדל אחרונה בשורה של מגבלות

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן