חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שימוע לפני השעיית עובד או פיטוריו

השעיה מהעבודה היא למעשה הפסקה זמנית ויזומה מצד המעסיק וזאת עקב עבירת משמעת שביצע העובד. מדובר הלכה למעשה במצב ביניים שמצוי בין המשך עבודה לפיטורים כך שחשוב לקבל עבורו ייעוץ מתאים.

שימוע לפני השעיית עובד - פיטורים בשל עבירה פלילית

כאשר המעסיק חושד כי העובד ביצע מעשה פלילי במקום העבודה או כלפי מקום העבודה, מצופה שיגיש תלונה במשטרה שתוביל לחקירה במשטרה נגד העובד. ככל שיימצא כי בוצעו עבירות פליליות במקום העבודה או כלפי מקום העבודה, הליך של פיטוריו עשוי למנוע מהעובד לקבל פיצויי פיטורים וגם לפטור את המעסיק מהודעה מוקדמת על הפיטורים (יחד עם זאת חשוב לזכור כי על המעסיק לקיים הליך של שימוע לפני השעיית עובד) אם כי, אין משמעות הדבר כי ישללו מהעובד זכויות סוציאליות כמו ימי חופש, חופשה שנתית וכדומה. אבל זה, נדמה לי, החלק ה"קל" במצב כזה. מה שאמור להטריד ולהדיר שינה – הוא החקירה הפלילית שתפתח! האם היא תוביל להליך פלילי? הליך משמעתי? והאם זהו השלב, בו נדרש להתייעץ דווקא עם עורך דין פלילי מיומן ומנוסה?

באופן כללי, כדאי לדעת – כי יש מגוון של עבירות פליליות, אשר בסבירות גבוהה יובילו לפיטורים, אבל, ישנו חריג, עבירה "מיוחדת", שדינה שונה – ההטרדה המינית. מדובר בעבירה כה נפוצה במקומות עבודה, עליה כתבתי מאמר נפרד. רק אציין כי לאור מהפיכת הMeToo # , גם התנהגויות שאינן בהכרח הטרדות מיניות עשויות להתפרש ככאלה. ומצד שני, לא כל מעשה הטרדה הוא בהכרח ברף פליליות הנדרשת. המשמעות היא שגם אם לא תיפתח חקירה במשטרה עדיין חשוף העובד להליכים משפטיים במקום העבודה.

מכל מקום, אם קיים ספק וחשש לגבי פליליות המעשה, אל תהססו לקבל ייעוץ מעורך דין פלילי מנוסה הבקיא בהליכי החוק והפסיקה ובהליכי שמוע לפני השעיית עובד בפרט.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

מהי חובת המעסיק כשמוגשת אליו תלונה הנוגעת להטרדה מינית?

החוק מטיל חובה על מעסיקים גדולים לנקוט בהליכים מסודרים כאשר מגיעה לידם תלונה על הטרדה מינית מצד עובד, לקוח או כל אדם שיש לו ממשק עם מקום העבודה. ראשית, על מקום העבודה למנות אדם מטעמו כממונה על הטרדות מיניות והתלונה על הטרדה מינית, תועבר אליו. על הממונה על הטרדות מיניות במקום העבודה לבצע הליך בדיקה, שדומה באופיו לחקירה, הכולל איסוף ראיות וגביית עדויות, שבסופם הוא יערוך חוות דעת עם מסקנות עובדתיות באשר לנטען.
המלצה זו תועבר למנהל ועליו יהיה לקבל החלטה אם לאמץ את המסקנות ומה תהיה המשמעות של החלטתו בעניין אימוץ המסקנות, האם היא תוביל להליך משמעתי, פיטוריו וכיוצא בזה. למידע נוסף קראו את המאמר – עורך דין הטרדה מינית.

שימוע לפני השעיית עובד או פיטורים - עובדי מדינה

עניינו של עובד מדינה "מסבך" את הסיפור אפילו יותר, כיוון שכלפי עובדי מדינה ישנו בית דין משמעתי ייעודי, אשר לו יש סמכות לדון בעניין במסגרת פעילותו. הליך שכזה הוא מעין "שימוע פלילי" כיוון שההליך וסדרי הדין מוסדרים בחוק והם דומים להליכים פליליים בבתי המשפט. וודאי שבתי דין משמעתי שכאלה אינם מוסמכים להטיל עונשי מאסר, אך רמות הענישה שלהם כלפי עובדי מדינה הן נרחבות מאוד ובעלות משמעות קריטית להמשך העסקתו במקום העבודה בפרט ובשרות המדינה בכלל.

משרדי מתמחה בייצוג עובדי מדינה במסגרת הליך משמעתי שכזה ומתוך הניסיון הרב שצברתי אמליץ בחום להתייעץ עם עורך דין פלילי הבקיא בהליכי שימוע פלילי, ומתמחה בייצוג עובדי מדינה, בהליכים בדין משמעתי ובהליך משמעתי. ייעוץ שכזה – יש בכוחו לאפשר הגנה מיטבית על זכויותיו של העובד ולמזער פגיעה משמעותית בו, ולעיתים אף למנוע אותה לחלוטין.

עורך דין פלילי מנוסה אמור להכיר היטב הליכים שכאלה שכן הם דומים להליכים פליליים המתנהלים בבתי משפט. קבלת ייעוץ וליווי נכונים היא שתאפשר לעובד שקט נפשי וסיכוי לשמור על מקום עבודתו, או המשך העסקה בשירות המדינה. למידע בנשוא התנהלות של הליכי משמעת ותפקידו של עורך דין פלילי  קראו את המאמר – מהו הליך משמעתי

אז, למה לפנות דווקא אלי, עורך דין פלילי המתמחה בהליכי שימוע לפני השעיית עובד או פיטורים

אני עורכת דין פלילית, עידית רייכרט, לשעבר פרקליטה בכירה בפרקליטות, וכיום בעלת משרד בוטיק למשפט פלילי המעניק הגנה משפטית רחבה בכל תחומי המשפט הפלילי והמנהלי, ומתמחה בייצוג נאשמים וחשודים נורמטיביים בהליך הפלילי ובהליכים נלווים וכן בייצוג וליווי נפגעי עבירה.

באמתחתי ניסיון רב שנים בהתנהלות מול מעסיקים, גדולים וקטינים, בכל הקשור להליכי שימוע לפני השעיית עובד, ובמיוחד באירועים הקשורים להטרדות מיניות, צברתי הצלחות רבות והצלחתי למנוע נזקים כבדים ללקוחותיי. "ארגז הכלים" הייחודי שלי משמעותי ובעל יתרון וערך רב במקרים מסוג זה, מאחר שהוא מעניק מעטפת משפטית רחבה שמלווה את הלקוח לא רק בהליכי השימוע, אלא גם בהליכים משמעתיים (לעובדי מדינה, שוטרים וכדומה) בהליכים פליליים וגם בהליכים בבתי הדין לעבודה ובליווי בהליכים אזרחיים.

מתוקף ניסיוני רב השנים בפרקליטות ומחוצה לה, אני מכירה היטב את חולשות המערכת ומתרגמת אותן ליתרון עבור הלקוחות שלי. אני יודעת היטב כי ליווי נכון ומקצועי על ידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה כבר בשלבים המוקדמים של החקירה הפלילית חורץ גורלות. ומניסיון – מי שנועץ בי לפני מסירת גרסתו משפר עד מאד את הסיכוי לגניזת עניינו כלא היה. ממש כך.

לכן, אם מצאתם כי מאמר זה נוגע לכם, אל תהססו להתקשר. אני כאן. אעשה את כל מה שצריך ברגישות, בדיסקרטיות ובנחישות, כדי להחזיר לכם את השקט הנפשי, הביטחון, והתקווה לעשות עבורכם את הבלתי אפשרי לאפשרי.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי בצפון לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 66

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

Picture of עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
רישום פלילי

רישום פלילי

האם מותר לשאול על עברך הפלילי בראיון עבודה? בשקט בשקט בחודש יולי 2022, התגנב לספר החוקים ונכנס לתוקפו, חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, שנכנס בנעליו

קרא/י עוד »
הסדר טיעון/ עסקת טיעון - כל מה שרצית לדעת

הסדר טיעון

כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים להסדר טיעון / עסקת טיעון בהליך הפלילי "למה שאסכים להסדר טיעון אם לא עשיתי שום דבר?" את המשפט הזה,

קרא/י עוד »
הגשת ערר למשטרה

ערר על החלטת משטרה

מהו ערר על החלטת משטרה וערר נפגעי עבירה? האם ידעתם שמרבית התיקים הפליליים שנפתחים במשטרה, לרבות כאלה שנערכה בהם חקירה באזהרה, נסגרים. החוק קובע כי

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן