חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לא, זה לא!" פגיעה בפרטיות שהסתיימה בהסדר מותנה

הטלפון צלצל באמצע הלילה. קולו הנסער של שי בקע מהרמקול. "הגעתי לעורכת דין פלילית? אני בצרות," הוא לחש, "המשטרה הגיעה אלי הביתה. הם אומרים שעקבתי אחרי מישהי, שהטרדתי אותה בטלפון. זה לא קרה, את חייבת לעזור לי", ביקש.

כשנפגשנו למחרת במשרדי, ראיתי מולי אדם שבור. שי, מהנדס מצליח בן 55, סיפר על רוני בחורה נחמדה שהכיר באחת האפליקציות ופגש בה במספר הזדמנויות, ועל הדחייה הכואבת שחווה כשביקש להפוך את הדייטינג להכרות עמוקה יותר. "לא הטרדתי אותה," הוא התעקש, "רק רציתי הזדמנות להסביר את עצמי בפניה", הוא הסביר.

אבל התיק שקיבלתי מהתביעה סיפר סיפור אחר: בחומר החקירה מצאתי תיעוד של עשרות שיחות, הודעות טקסט מטרידות, ועדויות על מעקבים ממושכים. הבנתי מיד שאנחנו עומדים בפני אתגר משפטי ואנושי מורכב: אדם שלא מבין (עדיין) את הפסול בהתנהגותו ומסרב להפנים ש…לא זה לא!

חשוף כעת לאפשרות שיועמד לדין בגין עבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדה, איומים וכו'. ניסיון החיים של שי לימד אותו לא להרפות אף פעם. לא כשניצבו בפניו אתגרי הלימודים בטכניון, לא באימוני הספורט התובעניים של ומסתבר שגם לא בחיי החיזור.

ידעתי שהמקרה הזה ידרוש את כל הכלים שברשותי והאתגר היה משמעותי: מחד, עוצמת הראיות שהצטברו נגדו הייתה ברורה מאידך, שי הכחיש את המעשים בתוקף. המשימה שלי הייתה להגן על זכויותיו ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורו מחד אבל גם להעביר אותו תהליך של הפנמת חומרת מעשיו.

בחנתי בקפידה כל פרט בתיק, מצאתי נקודות תורפה בראיות התביעה, זיהיתי כשלים בתהליך איסוף הראיות והצגתי בפני התביעה ניתוח משפטי מקיף, המדגיש את הקשיים הראייתיים בתיק. ובעיקר הסברתי להם כיצד חלק מהראיות עלולות להיות בלתי קבילות, וכיצד אחרות אינן מספיקות להוכחת האשמה מעבר לספק סביר.

לאחר משא ומתן מאומץ, הצלחתי לשכנע את התביעה להציע לשי לסיים את עניינו בהסדר מותנה כשיתרונותיו ברורים ועדיפים על פני הסיכון הכרוך בניהול משפט על כל שלביו. התביעה השתכנעה אבל שי לא…הוא לא היה מוכן לקבל את העובדה שמעשיו הם פליליים.

כמעט לא עזרו לי ההסברים שהתיק בעצם נסגר ונמנעה הרשעתו בהליך פלילי, כמעט לא עזרו לי ההסברים שהתביעה ריככה את ההאשמות וצמצמה את היקף החשדות נגדו עד למינימום, כמעט לא עזרו ההסברים שבהסדר מותנה אנחנו מבטיחים שליטה מלאה על התוצאה ולא נהיה נתונים להחלטת שופט.

ש' החל להתרכך ונוקשותו הלכה ופחתה. שי עמד בפני דילמה מורכבת: האם להודות במסגרת ההסדר (שלא היה מושג אלמלא הקושי הראייתי), או להסתכן בניהול משפט (כי קיים קושי ראייתי) שתוצאתו אינה מובטחת? הסברתי לו כי למרות הקשיים הראייתיים, ניהול משפט טומן בחובו סיכון משמעותי. ובמקרה של הרשעה, העונש עלול להיות חמור בהרבה מתנאי ההסדר המותנה ובעיקר מיתרונותיו והעיקרי שבהם הוא כי תיקו נסגר. השארתי לשי את קבלת ההחלטה. "אני איתך בכל החלטה, אתה רק חייב לאשר לי שאתה מודע לסיכון המשפטי" אמרתי לו וננתי לו לחשוב על הדברים כמה ימים. לעכל.

שבוע לאחר מכן, ישבנו במשרדי יחידת ההסדרים המותנים. שי חתם על ההסכם ועניינו נסגר. שי יפצה את הקרבן ויפנים ש… לא זה לא!
החלטה זו היא שאפשרה לו להימנע מסיכון של הרשעה בעבירות חמורות יותר ולשמור על עתידו נקי מכל רבב.

כעורכת דין פלילית המתמחה בהסדרים מותנים סיפור זה ממחיש את החשיבות של ייצוג משפטי מקצועי ומיומן. באמצעות ניתוח משפטי מדוקדק, טקטיקה משפטית נבונה, והבנה עמוקה של יתרונות ההסדר המותנה, הצלחנו להשיג תוצאה שהגנה על זכויות הלקוח ומנעה השלכות הרסניות על חייו.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו
הצלחות נוספות של משרדי:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן