הילד בן 12.5 נחשד בעבירות חמורות. התיק נסגר ללא כל רישום

בקיבוץ קטן בצפון, הלכו והתגבשו חשדות למעשים חמורים, לכאורה, שבצע י' בן הקהילה, קטין בן 12.5 באותה העת, כלפי קטינים אחרים. ובישוב קטן כמו ביישוב קטן – השמועה מתגלגלת, גדלה וחוצה מאד מהר את הקיבוץ לשניים: אלה שלא מאמינים כך קרה, ואלה שלא מאמינים שאפשר לטאטא את העניין מתחת לשטיח. כך, הטיפול באירוע הגיע לבסוף לפתחה של המשטרה.

וי' ילד, שעוד לא חגג בר מצוה, נקרא להתייצב לחקירה באזהרה בתחנת המשטרה הקרובה. שערו בנפשכם – ילד קטן, צריך לשבת בתחנת המשטרה, לעבור חקירה צולבת ולא נעימה והוא לא מבין על מה ולמה נחקר.

שאלות רבות התרוצצו בראשם של הוריו: מה יהיה? האם התיק יהפך להליך משפטי? האם יעצר? וכך, עוד בטרם החלה חקירתו במשטרה, הגיע למשרדי י' מלווה בהוריו. הוא היה חרד, לחוץ, מתוח, וכך גם הוריו, שלא הבינו כיצד להתמודד עם המצב החדש אליו נקלעו לראשונה בחייהם.

י' והוריו ישבו מולי מפוחדים ובוכים. שאלתי, בדקתי, תיחקרתי, שרטטתי בפניהם את כל תרחישי הפעולה. אט אט, נרגעו והתחלנו ל"עבוד", הבטחתי להם שאעשה כל שצריך כדי שי' יצלח את החקירה בשלום.

למחרת היום, הגעתי לתחנת המשטרה יד ביד עם י' והוריו. מאחר ומדובר בקטין, מתאפשר, בנסיבות מסוימות, מיוחדות, ובפנייה לגורמים הרלוונטיים, נוכחות של עו"ד במהלך החקירה.

מידע נוסף אודות חקירת קטינים, ניתן למצוא במאמרי – חקירת קטינים במשטרה.

נוכחתי בחקירה איפשרה ל-י' להיות רגוע יותר, לספר את סיפורו כהוויתו ולא לבצע שגיאות בצמתים מבלבלים בחקירה. במקביל, החל י' בהליך שיקום ארוך, בליווי רשויות הרווחה, אשר הקנה לו כלים להתמודד עם מצבו הנוכחי, הן בעניין המעשים הנטענים כלפיו, והן מבחינת מצבו בתוך הקהילה בה הוא חי.

לאחר שלוש (3) שנים, ארוכות ומטלטלות, ולאחר שגם הפרקליטות השתכנעה בכנות הטיפול ובהרתמות המשפחה כולה לתהליך החליטה הפרקליטות לגנוז את התיק. משמעות הדבר כי חקירתו לא תותיר כל כתם או סימן ולא תהווה כל השפעה עליו בהמשך חייו. י' פנוי עתה רגשית, ומשפטית, להמשיך, לתקן ולשפר את חייו, מהמקום בו נפסקו.

סיום עניינו של י' כפי שהסתיים לא יכול היה להתאפשר ללא עורך דין פלילי בעל ניסיון שיודע להדריך ללוות ולהרגיע עוד לפני חקירה במשטרה, לאפשר את התנאים המיטביים לטובת החשוד, וכן להפנות אותו מאוחר יותר לאמצעים הרלוונטיים שיאפשרו לו לשקם את חייו, כאשר כל המכלול הזה גם מאפשר את סיום הטיפול בתיק מצד רשויות האכיפה בדרך הטובה עבור י' – גניזת עניינו ללא כל רישום פלילי או משטרתי.

זקוקים ליעוץ? צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

הצלחות נוספות של משרדי:
ייצוג שוטר בהליך משמעתי

יוסי שוטר שלי מוצלח

במסגרת עבודתי אני מייצגת שוטרים ועובדי מדינה בהלכים פליליים וגם כאלה אשר עומדים בפני הליכים משמעתיים. הליכים משמעתיים, יש לדעת, הם מקרים בהם ביצע השוטר,

לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן