ידע הוא כוח

מרבית תיקי החקירה במשטרה אשר מגיעים לשלב בו החשוד מוזמן ליחידת ההסדרים, מסתיימים באחת מן השתיים: חתימה על "הסדר מותנה" עם החשוד ומשמעות הדבר – הודאה, נטילת אחריות, סגירת התיק אמנם בהסדר מותנה, אך בכך יש סיכון לתביעה אזרחית מצד נפגע העבירה או, אם יסרב החשוד משיקוליו לחתום על הסדר מותנה, בהגשת כתב אישום בבית המשפט. חד וחלק.

יש להבין כי הזמנה ל"הסדר מותנה" אינה ניסיון של התביעה "להשיג" הודאה במקרים בהם אין ראיות אלא להיפך, רצון אמיתי של התביעה לאפשר לחשוד מסלול קל יותר של הליך פלילי ללא בית משפט במקרים בהם יש תשתית ראייתית לכאורית להגשת כתב האישום.

במקרה של מ' היה ברור לי כי אם התביעה תסרב להצעתי "הנדיבה" למחוק את התיק מחוסר ראיות מספיקות, אציע למ' לנהל את התיק בבית משפט עד הזיכוי המוחלט. כל כך האמנתי בחפותו עד כי לא הייתי מוכנה שעניינו ייסגר אפילו לא בהסדר מותנה (לא רציתי לחשוף אותו לסיכון מפני האפשרות כי תוגש נגדו תביעה אזרחית). לכן המלצתי למ' לסרב לכל הצעה "מפתה" של הסדר מותנה ולסמוך עלי.
בדיון ביחידת ההסדרים, הסברתי לתביעה מדוע היא בבעיה קשה מאד ומדוע הסיכוי לזיכוי מהדהד גדול מהסיכון להרשעה, לו יוגש כתב אישום ונחליט לנהל את התיק עד תום.
בהכירי את המערכת- ידעתי שיש עם מי לדבר.

תודה לתביעה ההגונה שהקשיבה בנפש חפצה לטענותיי, לקו ההגנה, והשתכנעה בצדקתנו.

עניינו של מ' נגנז מחוסר ראיות מספיקות ומצבו המשפטי לא יכול היה להיות טוב יותר.

וזוהי דוגמא נוספת מדוע הכרחי להתייעץ עם עורך דין פלילי  או עורכת דין פלילית מנוסה.

זקוק לייעוץ משפטי מעורך דין פלילי בצפון, צור קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות 

הצלחות נוספות של משרדי:
ייצוג שוטר בהליך משמעתי

יוסי שוטר שלי מוצלח

במסגרת עבודתי אני מייצגת שוטרים ועובדי מדינה בהלכים פליליים וגם כאלה אשר עומדים בפני הליכים משמעתיים. הליכים משמעתיים, יש לדעת, הם מקרים בהם ביצע השוטר,

לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן