חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטול כתב אישום

ביטול כתב אישום הוא תוצאה משפטית יוצאת דופן בנוף הפלילי הנחשבת ל"מלכת ההצלחות" של ההליך הפלילי, אף יותר מזיכוי, וזאת מדוע? כיוון שזיכוי אפשרי רק לאחר ניהול משפט ארוך ומורכב ואילו ביטול כתב אישום מתבצע עוד קודם לכן, ובדרך כלל כבר בשלביו הראשונים של ההליך המשפטי.

כתב אישום - הרגע שבו החיים שלך עלולים להשתנות לנצח

הוגש נגדכם כתב אישום? אתם כנראה בצרות. כתב אישום הוא מסמך משפטי רשמי, תביעה פלילית המוגשת על ידי התביעה נגד אדם או רשות. כתב האישום מפרט את התשתית העובדתית ואת העבירות הפליליות המיוחסות לאדם שהופך ברגע הגשת כתב האישום מחשוד לנאשם. כתב האישום מוגש רק  לאחר שהתביעה סבורה כי יש ראיות מספיקות להעמדה לדין. זהו צעד משמעותי בהליך הפלילי, המסמן את תחילתו הרשמית של המשפט ועלול לשנות את מסלול חייכם באופן דרמטי.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

הוגש נגדכם כתב אישום? אתם חייבים ייצוג של עורך דין פלילי מנוסה ומיומן

אם אתם מתמודדים עם כתב אישום שהוגש נגדכם, זה כבר לא צחוק. ניהול לא מקצועי של הגנתכם עשוי בסבירות גבוהה להוביל להרשעתכם ואף לעונש מכביד. לכן, לניסיון עשיר ומגוון, לוותק מקצועי והכרת מערכת המשפט של עורך דין פלילי בכיר ומיומן יש ערך רב והשפעה דרמטית  על ניהול אסטרטגיה משפטית חכמה ויצירתית שיכולה, בין היתר, להביא לביטול כתב אישום.

באילו שלבים ניתן לחתור לביטול כתב אישום?

  1. מניעה מראש: עורך הדין הפליל המלווה את חקירתכם יכול לפעול עוד בשלב החקירה לכך שהתשתית הראייתית תטיל ספק באשמתכם והתיק ייגנז או בשלב השימוע לשכנע את התביעה שלא להגיש כתב אישום.
  2. הגשת בקשה לביטול מייד עם פתיחת המשפט: לאחר הגשת כתב האישום, עורך הדין יכול להגיש בקשה רשמית לביטולו מטעמי הגנה מן הצדק.
  3. ניהול משא ומתן במהלך ניהול המשפט: לעתים ניתן להגיע להסדר עם התביעה לביטול כתב האישום או צמצומו כמעט עד כדי ביטולו לאחר שנשמעו חלק מעדי התביעה ועורך הדין הפלילי יכול להראות כשלים ראייתים.

"הגנה מן הצדק" - הקלף המנצח שעשוי לשנות את התיק שלך

אחת הטענות המשפטיות החזקות והעיקריות לביטול כתב אישום היא טענת ה"הגנה מן הצדק" כטענה מקדמית. הגנה מן הצדק מאפשרת לבית המשפט לבטל כתב אישום כאשר ניהול ההליך הפלילי סותר עקרונות של צדק והגינות משפטית וניתן להעלות טענה זו במספר אך העיקריים בהם הם בשל התנהלות בלתי ראויה של רשויות אכיפת החוק: למשל, כאשר המשטרה משתמשת בשיטות חקירה פסולות או מפעילה לחץ בלתי הוגן על חשוד או במקרה של אכיפה בררנית: כמו במקרה שבו מוגש כתב אישום נגד אדם מסוים בעוד שאחרים שביצעו מעשים דומים לא הועמדו לדין.

טענות מקדמיות נוספות יכולות להתייחס לניסוח לקוי של כתב האישום או פגמים בכתב האישום עצמו, טענת התיישנות או טענות לחוסר סמכות מקומית או עניינית של בית המשפט, הכל בהתאם לנסיבות העניין.

מעבר לחופש: ההשלכות המרחיקות לכת של ביטול כתב אישום

ביטול כתב אישום הינו בעל השלכות דרמטיות:

  1. סיום ההליך הפלילי: ביטול כתב האישום מביא לסיום מוחלט של ההליך הפליל בבית המשפט, אך לעיתים יימשך ההליך במסגרת הליך של הסדר מותנה.
  2. העדר רישום פלילי: ביטול כתב אישום מונע רישום פלילי, אך בהחלט תיתכן האפשרות כי יוותר רישום משטרתי בגין התיק שנסגר זה עתה.

לנקות את השם שלך: איך ביטול כתב אישום משפיע על הרישום הפלילי

ביטול כתב אישום מונע רישום פלילי. עם זאת, חשוב לוודא שהרשויות אכן מוחקות כל רישום הקשור לאישום שבוטל. במקרים מסוימים, יתכן שיישאר רישום משטרתי, אך זהו לא רישום פלילי ועל ההבדל ביניהם מוזמנים לקרוא במאמרי שעוסק בעניין זה.

לא רק שחור או לבן: פתרונות יצירתיים במקום ביטול מלא

לעיתים, במקום ביטול מלא של כתב האישום, ניתן להגיע להסדרים משפטיים חלופיים:

  1. הליך של סגירת תיק בהסדר מותנה: סגירת תיק פלילי בהסדר מותנה משמעותה הדבר כי התביעה חוזרת בה מכתב האישום, התיק ייסגר אך במסגרת תנאים מסוימים, שייכרתו בהסכם בין הנאשם לתביעה.
  2. הסדר טיעון: הסדר טיעון מהווה הסכמה על אישומים מופחתים או עונש מוסכם. שמושג בדך כלל לאחר ניהול משמעותי של המשפט ולאחר שנשמעו עדים משמעותיים אשר עדותם החלישה או הפריכה את הנטען בכתב האישום ומשכך הסכימה התביעה למחיקת חלק מן האישומים ומשמעות הדבר ביטול חלק מכתה באישום.
  3. הליך של צו מבחן: השהיית ההליכים תוך קביעת תנאים לתקופת מבחן וככל שיעמוד בהם החשוד לא יוגש כתב אישום, כך למשל בעיקר לגבי קטינים שביצעו עבירות פליליות.

סיפורי הצלחה מהשטח: 3 מקרים מדהימים של ביטול כתבי אישום של תיקים שהיו בטיפולי

  1. מקרה א': כתב האישום שהוגש נגד תאגיד שהתקשר עם קבלן כח אדם שאינו מורשה להעסקת עובדים, בוטל והעניין הסתיים בהסדר מותנה מול החברה ונושא משרה בלבד

2. מקרה ב': כתב אישום שהוגש בעניין החזקת סכין שלא למטרה כשרה בוטל לאחר שהתביעה נחשפה לקשיים משפטיים והתיק נסגר אף ללא רישום משטרתי.

3. מקרה ג': כתב אישום בגין עבירות מין חמורות צומצם למעשה הטרדה מינית יחיד לאחר שהתנהל משפט ונשמעו כמעט מלוא עדי התביעה שקרסו בזה אחר זה מעל דוכן העדים.

המסע שלך לחופש מתחיל עכשיו: איך אוכל לעזור לך לבטל את כתב האישום?

אם אתם מתמודדים עם כתב אישום, חשוב לפעול במהירות ובמקצועיות. כעורך דין פלילי מנוסה, אוכל לסייע לכם ב:

  1. ניתוח מעמיק של כתב האישום וחומר הראיות
  2. זיהוי נקודות תורפה בתיק
  3. גיבוש אסטרטגיה משפטית מתאימה
  4. ייצוג מקצועי בבית המשפט עד לסיום ההליך
  5. ניהול משא ומתן מול התביעה

למה לבחור דווקא בי – עורכת דין עידית רייכרט?

כעורכת דין פלילית עם 26 שנות ניסיון, מתוכן 14 שנים כפרקליטה בכירה בפרקליטות, אני מביאה לטיפול בתיקים שלי ידע וניסיון שאין שני לו- זהו ערך רב עבור לקוחותיי.

הבנתי המעמיקה את מערכת המשפט הפלילי, הן מצד התביעה והן מצד ההגנה, מעניקה לי יתרון אסטרטגי ייחודי. אני מכירה את כל רזי המערכת מבפנים – משיקולי התביעה ועד להלכי הרוח של השופטים.

הניסיון הרב אותו צברתי בניהול תיקים מורכבים מאפשר לי לזהות במהירות נקודות תורפה בכתבי אישום ולנצל אותן לטובתכם. אני יודעת לנסח טיעונים משפטיים חדים ומשכנעים שעשויים להוביל לביטול כתבי האישום במקרים המתאימים. הקשרים המקצועיים שטיפחתי לאורך השנים מסייעים לי לנהל משא ומתן אפקטיבי עם התביעה ולהוביל לסגירת התיק לעיתים רבות אף לפני הגשת כתב האישום.

מחויבותי אל לקוחותיי הרבים, לצד הנחישות שלי להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורם הובילו אותי להצלחות רבות בביטול כתבי אישום, בהסדרי טיעון מקילים ובזיכויי נאשמים. אני מבטיחה להקדיש את כל כישוריי, ניסיוני ומרצי כדי להגן על זכויותיכם ולהביא לתוצאה המיטבית גם בתיק שלכם.

זכרו, כל מקרה הוא ייחודי, וההצלחה תלויה בנסיבות הספציפיות של התיק שלכם. פנייה מוקדמת אלי יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה בביטול כתב האישום בעניינכם או בהשגת תוצאה משפטית מיטבית עבורכם. אל תמתינו – צרו קשר עוד היום כדי להתחיל במסע לשחרור מכתב האישום ולהחזרת חייכם למסלולם הקודם.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי בצפון לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה משטרתית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 14

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

תמונה של עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
הפצת סרטונים ברשת

הפצת סרטונים ברשת

הפצת סרטונים ברשת יכולה להוות עבירה פלילית צילמתם או קיבלתם תמונה או סרטון שעלול לפגוע במישהו? אל תעבירו את זה הלאה – אחרת, אתם עברייני

קרא/י עוד »
תמונה של אזיקים

חקירה פלילית

חקירה פלילית – כל הכללים שחייבים להכיר לפני חקירה פלילית במשטרה חקירה פלילית נועדה לאסוף ראיות במקרים שבהם קיים חשד לביצוע עבירה פלילית. לחקירה זו

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן