חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עצות מזהב איך להצליח בשימוע הפלילי

קיבלת מכתב יידוע לחשוד מהפרקליטות? מה זה אומר? מה כדאי לדעת? וממה צריך להיזהר? להלן המדריך איך לנצח את הפרקליטות בשימוע, או לפחות לא לעזור לה לנצח אותך.

אי עריכת שימוע פלילי יכול להוביל לביטול כתב האישום

אם הוגש נגדך כתב אישום מבלי שקדם לכך שימוע פלילי כדאי שתבדוק האם הפרקליטות שגתה ואז תוכל לעתור לביטול כתב האישום. או, שמא מדובר בהליך תקין ובכתב אישום שהוגש כחוק? כדאי לדעת כי אם אין מדובר בעבירת פשע, או אם כתב האישום הוגש במסגרת הליכי מעצר, או אם פרקליט המחוז החליט שלא לקיים את השימוע בכל אותם מקרים לא נפל כל פגם ואין חובה לקיים שימוע.

מה משמעות ביטול כתב האישום?

אם החליט בית המשפט לקבל את טענותייך וכתב האישום בוטל, חזרת לנשום זמנית וככל שהוטלו עליך מגבלות כגון: חלופת מעצר, הפקדת ערובה, איסור יציאה מן הארץ הן פוקעות ובטלות. חשוב לזכור כי במצב דברים של ביטול כתב האישום שהוגש שלא כדין, עדיין שמורה לפרקליטות הזכות לתקן את הפגם שנפל על ידי קיום שימוע בלב פתוח ונפש חפצה ואז תישקל שוב האפשרות להגיש נגדך את כתב האישום.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

שימוע פלילי זה לא פיקציה

הפרקליטות מחוייבת להקשיב בנפש חפצה ובלב פתוח לטענות שתעלה במהלך השימוע ותפקידך לשכנע את הפרקליטות מדוע במקרה שלך יש להימנע מהגשת כתב אישום. האם בגלל קשיים ראייתיים? האם בגלל טענות משפטיות? כל שימוע לפני הגשת כתב אישום הוא לגופו של עניין ואמור להיבחן בקפידה רבה, טיעון נכון ומשכנע יכול לזכותך ולכן המלצתי היא להיערך בהתאם לקראת שימוע פלילי.

איך להיערך לשימוע פלילי?

דמיין כאילו אתה לקראת בחינה מכריעה בחייך. התנהג כמי שמאד רוצה להצליח בה. אסוף ראיות שלהערכתך יסייעו לך בהוכחת טענותייך ובהפרכת התלונה. חשוב על עדים פוטנציאליים שיכולים לתמוך בגרסתך. עדי ראיה? עדים שיכולים להעיד על מצבך הנפשי? הרפואי?. שמור קבלות, מסמכים, הקלטות ועוד. ואם אינך יודע איך כל אלו יוכלו לסייע לך והאם יש בהם "קלף מנצח" אמליץ לך להתייעץ עם עורך דין פלילי. זה בטח לא השלב לחסוך בהשקעה זו. אתה יוצא לקרב של החיים שלך. הפסד בו עלול להיות כואב ובלתי הפיך.

לקראת השימוע אל תשכח לבקש לצלם את תיק החקירה (וגם את כתב החשדות)

איך תוכל להיערך ולהתכונן כראוי לקראת הליך השימוע אם לא תדע מה יש בתיק החקירה? לכן המלצתי להתעקש לקבל את מלוא תיק החקירה. לא כולם יודעים, אבל בשלב השימוע כבר הוכנה "טיוטת כתב אישום" המכנים אותה "כתב חשדות". דרוש זאת מהפרקליטות וכך תוכל לדעת במה מתכוונים להאשים אותך אם לא תצלח את הליך השימוע. ויתור על כתב החשדות כמוהו כויתור על האפשרות לקבל את טופס הבחינה לפני הבחינה, אם רק היה אפשר.

מה כדאי לטעון בשימוע פלילי? שאלת מיליון הדולר...

אם יש סיבה אחת ועיקרית שבגללה אמליץ לך להסתייע בעורך דין פלילי בייצוג בשימוע זו הסיבה. שימוע פלילי הוא הליך עם השלכות דרמטיות לא רק בגלל תוצאתו הסופית עליך – נאשם או חף מפשע. אלא גם בגלל האפשרות שלך להרע את מצבך המשפטי והראייתי בנקל רק כי אתה לא מכיר את השפה המשפטית ואת "כללי המקום" בגלל פטפטנות יתר או בגלל קמצנות עודפת במידע. היכולת של עורך דין פלילי מנוסה לנווט את הליך השימוע ולהעריך את הצלחתו כבר בזמן אמת ותוך כדי השימוע עצמו שווה את ההשקעה שלך בעניין. 

יש לך ראייה מזכה באיזה שלב כדאי להגיש אותה והאם לעשות את זה בשימוע?

שימוע לפני כתב אישום בעל פה או בכתב?

ככלל הפרקליטות תעדיף לקיים שימוע בכתב כלומר, אתה תשלח לה את טיעוניך ותקבל תשובה בדואר. כשאני מייצגת חשודים בהליכי השימוע אני עומדת על כך שההליך יתקיים פנים מול פנים במשרדי הפרקליטות. אני מעדיפה את המפגש הבינאישי ואת האפשרות לנהל "חזרה גנרלית" מול הפרקליטות כדי למקסם את התוצאה. בשימוע בע"פ אני עם אצבע על הדופק כל הזמן. אני "חשה" את התיק מעבר למסמכים והראיות. אני "חשה" את האווירה סביב התיק, את להיטות היתר או את ההתלבטות הפנימית של הפרקליטות. גם כשהם מעמידים פני פוקר. יכולת זו לא התגבשה ביום אחד ולא לומדים אותה בפקולטה למשפטים אלא היא תוצאה של שנות ניסיון ארוכות בפרקליטות וזה כשלעצמו יתרון אדיר. הייתי שם. אני יודעת איך חושבים הפרקליטים, אני מרגישה בבית ובאיזור הנוחות. לעיתים אגיע מוכנה לטיעון ארוך מפורט ומנומק אך במהלך השימוע אחליט שלא לנדב מידע מעבר למינימום כי לתחושתי "ההחלטה כבר התקבלה" ולעיתים הפוך. לכן חשוב מאד מאד מאד להיות מיוצג בהליך השימוע.

מהי הצלחה בשימוע פלילי?

הצלחה בשימוע היא לא רק סגירת התיק וביטול כתב החשדות. גם צמצום היקף החשדות או המרת עבירה חמורה לעבירה קלה ממנה. אין לזלזל בהצלחות אלה הן משמעותיות להמשך הדרך המשפטית בבית המשפט.

האם להיות מיוצג?

אם עד עכשיו זה לא הובן, החלטתי לייחד ממש סעיף שלם לתשובה לשאלה הזו. בדיוק בגלל החשיבות והתרומה המשמעותית של ייצוג נבון ומדוייק והשפעתו על ההליך ותוצאותיו. אבל יש גם עוד סיבה שאף אחד לא אומר אותה בקול, כי לא נעים. שימוע הוא מפגש בין בע"פ או בין בכתב עם "המערכת המשפטית". בשימוע אתה פוגש את הפרקליט שיכריע בעניינך. מילה אחת לא במקום, התנהגות מעוררת תהיות, טעות קטנה ולפעמים סתם התרשמות לא נכונה לגביך יכולה לחרוץ את גורלך. ייצוג בידי עו"ד פלילי מקצוען מנוסה ורהוט שומר עליך מפני אותן טעויות בפני הפרקליטות בשלב הזה. נסה לדמיין כאילו היית יכול לשכור "מתראיין מקצועי" לראיון עבודה הכי חשוב לך שיתראיין במקומך היית שוכר אחד כזה? דמיין כאילו היית יכול לשכור נהג מקצועי למבחן נהיגה לצורך קבלת רישיון, היית שוכר אחד כזה? ועכשיו דמיין שעורך דין פלילי היה מעיד במקומך בבית המשפט. נדמה לי שזה חלומו הרטוב של כל לקוח שלי. שאומר לי אחרי כל שיחת הכנה – אולי תעידי במקומי? אז אם נפלה בחלקך ההזדמנות לייצוג שכזה לקראת שימוע – למה לוותר עליה? תודה לי אחר כך.

אז למה דווקא אני?

אחרי שנים ארוכות בפרקליטות הפכתי לסנגורית בעלת משרד בוטיק למשפט פלילי המעניק הגנה משפטית רחבה בכל תחומי המשפט הפלילי ומתמחה בייצוג חשודים בהליך הפלילי על כל רבדיו החל ממתן יעוץ מקצועי והכנה נכונה לקראת חקירה פלילית, ייצוג בהליך השימוע וייצוג בבתי המשפט השונים בכל הערכאות.

מאז שהפכתי לסנגורית אני מייצגת אך ורק אנשים נורמטיביים שמעדו והסתבכו בעולם הפלילי. אני מבינה את הכאב שלהם – כרעם ביום בהיר עולמם חרב עליהם! ולכן בחרתי מתוך השקפת עולם לייצג את אותם אנשים טובים אשר מוצאים עצמם בשבר נוראי, לעיתים על לא עוול בכפם, לעיתים מתוך מצוקה. הם בעיניי ראויים לחמלה, לעזרה מקצועית ולהגנה משפטית מעולה.
חשוב לזכור – ליווי נכון ומקצועי על ידי עורכת דין פלילית ומנוסה כבר בשלבים המוקדמים יכול לחרוץ גורלות. לכן, אם מצאתם כי מאמר זה נוגע לכם, אל תהססו להתקשר. אני כאן. אעשה את כל מה שצריך ברגישות, בדיסקרטיות ובנחישות כדי להחזיר לכם את השקט הנפשי, הביטחון, התקווה ולעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי והצפון לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 13

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

Picture of עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
עיכוב הליכים פליליים

עיכוב הליכים פליליים

עיכוב הליכים פליליים ה"ג'וקר" של ההליך הפלילי מה? באמת אפשר לעכב את ההליך הפלילי? האפשרות לעכב הליכים פליליים זוכה פעמים רבות לתואר "הג'וקר" של ההליך

קרא/י עוד »
בעילה אסורה בהסכמה

בעילה אסורה בהסכמה

בעילה אסורה בהסכמה – לפעמים ההסכמה לא מספיקה במבט ראשון, ייתכן שנראה לכם כי עבירת המין המכונה "בעילה אסורה בהסכמה" אינה מתיישבת עם ההיגיון הבריא.

קרא/י עוד »
עבירות צווארון לבן

עבירות צווארון לבן

עבירות צווארון לבן הן עבירות הנעשות בתחכום רב ומבוצעות על פי רוב על ידי נושאי משרה או בעלי מעמד גבוה בתאגיד, בחברה או במקום העבודה

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן