חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין עבירות מחשב

עורך דין עבירות מחשב מהווה גורם הכרחי עבור מי שזומנו לחקירה, נעצרו או הואשמו בעבירות מחשוב וסייבר וזאת כתוצאה מאכיפתן הקשה של הרשויות, גם כלפי מי שחשודים בעבירה פלילית לראשונה בחייהם.

פליליות, מרתיעות ואף מחמירות: עבירות מחשב וסייבר

האינטרנט, הסמארטפונים, הטאבלטים ורשתות המחשבים נחשבים לחלק אינטגרלי משגרת היום של כולנו. ככל שהם נוכחים יותר בחיינו, כך מתלווים אליהם גם שלל סיכוני אבטחה מהותיים יותר שבצידם נזק אישי וכלכלי חמור. בעקבות ההכרה החוקית בנזקים אלה, נחשבות כיום עבירות מחשב לעבירות פליליות לכל דבר ועניין, הנושאות בהשלכות קשות.

השלכות אלו יפתיעו גם חשודים ונחקרים תמימים שלא שיערו בנפשם כי העדות שמסרו במשרדי יחידת הסייבר תתפתח לחקירה באזהרה או שהפריצה הערמומית לתיבת המייל של מחנכת הכיתה תגרור הגשת כתב אישום חמור כנגדם.

במציאות הטכנולוגית שבה כל עבירה המבוצעת באמצעות מחשב או כנגד תשתיות מחשוב מהווה איום ברור ומיידי, מידת הסלחנות כלפי נאשמים נמוכה במיוחד. היא אף תהיה כמעט בלתי קיימת, כאשר "חנון" המחשבים או מפתח התוכנה המתוחכם ייאלצו להתמודד מול אישומים מצד תאגידים עוצמתיים מעולמות הביטחון, המודיעין, המסחר ואף כאלו ממדינות אחרות.

לאור אלו הסיוע מאת עורך דין עבירות מחשב הינו עניין קריטי כבר מראשית הדרך, המאפשר לנחקרים, חשודים ונאשמים למסור כראוי את גרסתם לאירועים, להימנע ממלכודות חקירה בהן טמון סיכון להפללה עצמית ולהתוות לעצמם קו הגנה יעיל שיביא לענישה קלה ככל שניתן.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

סוגי עבירות מחשב

את עבירות המחשב ניתן לחלק לשתי קבוצות:

  1. עבירות המבוצעות באמצעות מחשב – כמו זיוף, התחזות, עבירות מין, הונאה, גניבה ועוד.
  2. עבירות שמבוצעות כנגד מחשבים (עבירות סייבר) – כמו חדירה למידע, שיבוש פעולת רשתות תקשורת והחדרת וירוסים.


חלק מעבירות אלו מופיעות בחוק המחשבים (התשנ"ה, 1995) כמו למשל שיבוש והפרעה למחשב או לחומר מחשב, המהווה עבירת מחשוב מובהקת. עבירות אחרות לעומת זאת מהוות עבירות פליליות "רגילות" שאינן מאוזכרות בחוק זה באופן מפורש, כמו למשל הפצת סרטון מיני דרך המחשב וללא ידיעת המצולם, שתהווה עבירת הטרדה מינית.

במקרים רבים אופי העבירה כולל גם היבטים בינלאומיים שונים. חדירה לשרתים במדינה אחרת לדוגמה, עשויה לגרור הליכים בהתאם לחוקים בינלאומיים לרבות הסגרת חשודים לאותה המדינה.

להלן העבירות המופיעות בחוק המחשבים והענישה הצפויה לכל אחת:

סעיף החוק והגדרתותכולת החוק ומתחם הענישה
סעיף 2 – שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב
  1. שיבוש פעולתו התקינה של מחשב או הפרעה לשימוש בו – 3 שנות מאסר
  2. מחיקת חומר מחשב, גרימה לשינוי בו או שיבושו בכל דרך – 3 שנות מאסר
סעיף 3 – מידע כוזב או פלט כוזב (מידע המיועד להטעיה מכוונת)
  1. העברה או אחסון לאחר של מידע כוזב או עשיית פעולה לגבי מידע כדי שתוצאתה תהיה מידע או פלט כוזב – 5 שנות מאסר
  2. כתיבת תוכנה, העברתה לאחר או אחסון במחשב כדי שתוצאתה תהיה מידע או פלט כוזב – 5 שנות מאסר
סעיף 4 – חדירה לחומר מחשב שלא כדיןחדירה לחומר שלא כדין דרך התחברות או התקשרות עם מחשב אחר – 3 שנות מאסר
סעיף 5 – חדירה לחומר מחשב כדי לבצע עבירה אחרתחדירה לחומר שלא כדין לפי הוראות סעיף 4 וזאת במטרה לבצע עבירה – 5 שנות מאסר
סעיף 6 – פעולות אסורות בתוכנה
  1. שיבוש פעולתו התקינה של מחשב או הפרעה לשימוש בו – 3 שנות מאסר
  2. מחיקת חומר, גרימה לשינוי בו, שיבושו בכל דרך או הפרעה לשימוש בו – 3 שנות מאסר
  3. פעולות לצורך מידע או פלט כוזב – 3 שנות מאסר
  4. חדירה לחומר מחשב שלא כדין – 3 שנות מאסר
  5. האזנת סתר שאיננה לפי חוק האזנת סתר – 3 שנות מאסר
  6. פגיעה בפרטיות בניגוד לחוק הגנת הפרטיות – 3 שנות מאסר

(6ב') הפצה לציבור, העברה לאחר, החדרה למחשב של אחר או התקנה של קוד גישה, סיסמה או מידע דומה וזאת כדי שתבוצע פעולה לפגיעה בפרטיות – 3 שנות מאסר

(6ג') הפצה לציבור, העברה לאחר, החדרה למחשב של אחר או התקנה של תוכנה או התקן וזאת כדי שתבוצע פעולה לפגיעה בפרטיות – 5 שנות מאסר

זומנתם לחקירה או לעדות בנוגע לעבירת מחשב? פנו בהקדם אל עורך דין עבירות סייבר!

לא אחת מוזמנים אזרחים למשרדיה של יחידת הסייבר להב 433, במטרה לחקור אותם או לגבות מהם עדות בנוגע לעבירת מחשב מסוימת. יחידה זו מאוישת בטובי לוחמי הסייבר ואמונה על איסוף מודיעין, נטרול פשיעה מקוונת וכן טיפול בלתי מתפשר בכל אירוע הדורש בפתיחת חקירה. 

אלא שלא פעם, גם גביית עדות "תמימה" גוררת הפניית אצבע מאשימה דווקא כלפיכם ועשויה להתקדם לכדי חקירה באזהרה ואף הגשת כתב אישום. עליכם לדעת שחקירה משטרתית ובייחוד בחשד לעבירת מחשב מחייבת הכנה טובה ויסודית מול עורך דין עבירות מחשב וזאת כדי שתשמרו כראוי על זכויותיכם המשפטיות ותימנעו מתסבוכת פלילית בעלת השלכות קשות.

כיצד עורך דין עבירות מחשב יוכל לסייע?

עבירות מחשב וסייבר בעידן המידע האינטרנטי מצריכות בקיאות משפטית ייחודית, בדגש על ייצוג הולם למי שמצטיינים במחשבים ושנקלעו להליך פלילי מעצם פעולותיהם, לעתים גם לא במודע או במתכוון. מכיוון שהאינטרס הציבורי הינו לשמור ולהגן הן על מידע ממוחשב והן על משתמשי הרשת, נוקטות רשויות האכיפה באמצעים ובשיטות מתקדמות ביותר, לעתים כאלו שמקדימות בצעדים רבים את החקיקה והפסיקה הקיימות.

לכן התנהלות בהליכים אלה מחייבת ליווי צמוד מאת עורך דין פלילי מיומן, המתמחה הן בעבירות מחשב והן בייצוג מבצעי עבירה נורמטיביים, שמסתבכים עם החוק לראשונה בחייהם. מעורבותו של עורך דין מקצועי ועתיר ניסיון תגדיל את הסיכויים לסיום הליכי חקירה ללא הגשת כתב אישום וזאת תוך האפשרות לביטול האישומים או לחילופין השגת הסדר טיעון מקל.

לתיאום פגישה איתי והתייצעות בנושא עבירות מחשב, כדאי ליצור איתי קשר.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

Picture of עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
עבירות תכנון ובניה

עבירות תכנון ובניה

מהן עבירות תכנון ובניה? עבירות תכנון ובניה יכולות להיות למשל, עבירות של בניה ללא היתר כדין או תוך סטייה ממנו ו/או מתכנית. עבירות אלו נאכפות

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן