חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייצוג נפגעי עבירה

ייצוג נפגעי עבירה מאפשר למי שנפלו קורבן למעשה פשיעה, לקבל את זכויותיהם במסגרת ההליך הפלילי המתנהל נגד העבריין ולעתים גם הזדמנות להשפיע על שיקוליו.

ייצוג משפטי בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה

הליכים פליליים בישראל מנוהלים על ידי המדינה, במטרה להעניש את הפוגעים ולשמור על שלום הציבור. הנפגעים הישירים של העבירה, לעומת זאת, מתפקדים בהליכים אלה כעדים בלבד. תפיסה זו מותירה אותם מחוץ למעגל השיקולים וההחלטות, ועשויה לפגוע בזכויותיהם ובאינטרסים שלהם.

כדי לתת מענה ראוי לזכויות הנפגעים, נחקק חוק זכויות נפגעי עבירה המעגן בתוכו זכויות ייעודיות שונות:

  • הזכות לקבל מידע על ההליך הפלילי והתקדמותו
  • קבלת ליווי למהלך החקירה ולמתן עדות במשפט
  • זכות לספק תצהיר במסגרת הטיעונים לעונש
  • הזכות לבחירת מין החוקר בעת הגשת תלונה
  • הזכות לנוכחות בדיונים בבית המשפט
  • הזכות להביע עמדה לגבי עיכוב הליכים וגיבוש הסדרי טיעון
  • הזכות לדרוש עריכת תסקיר
  • הגשת בקשות מיוחדות לרבות צו למניעת הטרדה, צו הגנה וצו איסור פרסום
  • הזכות להביע עמדה לקיצור מאסר, חנינה וחזרת הפוגע לסביבת העבירה
  • ועוד
אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

חוק זה הינו חדש יחסית ובלתי אחיד, שאין גורם שאמון על אכיפתו ומבקר את ביצועיו. כדי לספק מענה מתאים, נוצר תפקידו של עורך הדין המייצג נפגעי עבירה – מלווה מקצועי המסייע לנפגעים בקבלת זכויותיהם על פי חוק, מגשר בינם לבין הרשויות ואף ניגש עם הנפגעים לחקירה, למתן עדות בבית המשפט, לדיון בוועדת השחרורים וכן הלאה.

ליווי צמוד מאת עורך דין מנוסה המתמחה בייצוג נפגעי עבירה ושמכיר היטב ולעומק את מערכות האכיפה, התביעה והמשפט – צפוי לקדם את ענייני הנפגעים באופן המיטבי ולהגן על האינטרסים שלהם באופן ראוי והולם.

מי מוגדר נפגע עבירה?

נפגע או נפגעת עבירה הם מי שנפגעו ממעשה שהגיע לכדי עבירה פלילית לשיטתה של המדינה. החוק מחלק את העבירות לדרגות חומרה שונות, כאשר החומרה הגבוהה ביותר שמורה לעבירות מין, עבירות אלימות חמורות ועבירות המתה. במקרה של המתה, בני משפחה מדרגה ראשונה יוכרו כנפגעי העבירה.

ראוי לציין כי עם חקיקתו של חוק זכויות נפגעי עבירה בשנת 2001, עלתה רמת מעורבותם של נפגעי העבירה משמעותית כלפי הליכים פליליים. יחד עם זאת, רבים מהם עדיין אינם מודעים כלל לזכויותיהם ולעתים גם זוכים לעדכון רק בדיעבד על הסדרי טיעון, קיצור מאסר ודיונים משפטיים.

עורך דין פלילי נפגעי עבירה

עורך הדין המייצג נפגעות ונפגעי עבירה אמון על ליווי, סיוע וייצוג בכל אחד משלבי ההליך הפלילי. מעורבותו יכולה להתבטא בשלבים המוקדמים ביותר, כמו ליווי להגשת התלונה במשטרה והכנה לעימות במשטרה וכן בשלבים שלאחר פתיחת ההליך לרבות בדיקת התקדמות התיק ומועדי דיונים, הגשת סעדים אזרחיים רלוונטיים, הגשת בקשות, הכנה למסירת עדות, תצהיר והבעת עמדה ועוד. 

אני עורכת דין מזה 25 שנים במשפט פלילי המייצגת נפגעות ונפגעי עבירה בהליכים אלו.

ניסיוני המקצועי כפרקליטה בכירה בעבר וכעורכת דין המייצגת נפגעי עבירה בהווה הופכת ליתרון משמעותי: הנפגעות והנפגעים זוכים לליווי צמוד, רגיש ומקצועי, שמתרגם את הפגיעה הקשה וההתמודדות האישית עמה להשמעת קול אמיתי ולמעורבות משמעותית בתהליך עשיית הצדק.

מספר דוגמאות לחשיבותו של ייצוג נפגעי עבירה

הגשת ערר על סגירת תיק

כאשר תיק החקירה נסגר ואף הסיבות לסגירתו אינן ידועות, עורך הדין ייכנס במהירות לתמונה. כעת ניתן להגיש ערר בתוך 60 ימים על החלטת הסגירה או לחילופין לבקש הארכת מועד. במקביל יבדוק עורך הדין את סיבות הסגירה ויסקור דרכי פעולה נוספות.

מעורבות בהסדרי טיעון

נפגעות ונפגעי עבירה אינם צד להסדר הטיעון שמתנהל בין רשות התביעה והנאשם. לכן ייצוג בשלבי גיבוש ההסדר הוא קריטי, שכן הנפגעים רשאים להביע עמדתם לגבי הסדר הטיעון וזאת עוד טרם הצגתו לבית המשפט. יחד עם זאת, אין התביעה מחויבת להתחשב בעמדה זו בסופו של דבר. 

לכן כל עוד העונש המוצע בהסדר איננו מקובל על הנפגעים, יש לקבל ייעוץ יסודי ומקיף לקראת פנייה לגורמי התביעה וזאת על מנת להשפיע על אופי ומהות ההסדר. מעורבותו של עורך הדין עשויה לעורר את התביעה לשקול מחדש את עמדתה, להחמיר בעונש ואף לסגת לחלוטין מהעסקה.

מעורבות בוועדת השחרורים

דוגמה נוספת היא הזכות להביע עמדה בפני ועדת השחרורים בשב"ס, שדנה בשחרור מוקדם של אסירים בתום ריצוי שני שלישים ממאסרם. נפגעים רשאים להביע עמדתם לעניין הסיכון הנשקף משחרור האסיר, בדרך כלל במכתב לנציגי היועץ המשפטי ולעתים בעל פה במעמד הועדה.

למרבה הצער, לא תמיד הנפגעים מודעים להתכנסות הועדה ולכן עלולים להחמיץ הזדמנות להשמיע את קולם ולהשפיע על החלטותיה. עורך דין מומחה ימנע ממקרים כאלו להתרחש: עליו להימצא בקשר שוטף עם נציגי הועדה, נציגי שב"ס ונציגי רשויות שונות, להתעדכן דרכם במועדי התכנסות הוועדות ולאפשר לנפגעת או הנפגע להביע כראוי את עמדתם ולוודא שהיא אכן נלקחת בחשבון.

נפגעת מעבירה פלילית? אני כאן עבורך

כעורכת דין המתמחה בייצוג נפגעות ונפגעי עבירה, אסייע לך כבר מהשלב הראשון ועד לסיומו. יחד נחליט על הגשת תלונה במשטרה, נתכונן לחקירה ולעימות וניערך לניהול ההליכים בבית המשפט. אני אדאג למימוש כל זכויותיך בהליך הפלילי, גם כאשר ההליך צפוי להיות עיקש וממושך ולעתים גם לאחר גזר הדין וריצוי העונש. ניתן ליצור עמי קשר בכל שלב ולהיפגש להתייעצות מקצועית.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי בקריות לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

למידע נוסף שחשוב לדעת על נפגעי עבירה בהליך הפלילי:

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 8

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

Picture of עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
פיצוי נפגע עבירה

פיצוי לנפגע עבירה

פיצוי לנפגע עבירה – המדריך המלא כמי שמייצגת לא מעט נפגעי ונפגעות עבירה מצאתי לנכון לחדד את סוגיית הפיצוי לנפגע עבירה, כחלק מזכויות נפגעי עבירה

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן