חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליווי חקירה פלילית

ליווי חקירה פלילית הוא שירות הניתן בזמן אמת לחשודים שזומנו או נעצרו לחקירה ברשויות. ליווי זה כולל ייעוץ, הכוונה ואף ייצוג מאת עורך דין מתאים ובכוחו להשפיע על כתב האישום העתידי ועל גורל התיק כולו.

ליווי חקירה פלילית: זכות חשובה מאין כמוה לנחקרים

במהלך עוד יום שגרתי בעבודתו, קיבל נ' שיחת טלפון הקוראת לו להתייצב מידית בתחנת המשטרה לצורך חקירה. מהות החקירה לא נמסרה לו על אף שניסה לשאול לגביה ודבר לא העלה את חשדו בנוגע למקרה כלשהו, שבו היה מעורב.

א' היה מצוי כבר תקופה בקשר בלתי הולם עם קטין דרך הרשת, עד שהשניים קבעו להיפגש ובמקום הופיעו חוקרי משטרה שלקחו אותו מיד לחקירה. למבוכתה הגדולה של י', היא נעצרה בפתאומיות מוחלטת רגע לפני שהחלה הרצאתה בכנס חשוב. היא הובלה לחדר החקירות, שם הוצגו לה מאות מסמכים הנושאים את שם העסק שלה הנקשר בעבירות הונאה רבות.

אירועים אלו ועוד רבים אחרים מבהירים היטב כי כל אדם – מהנורמטיבי ושומר החוק ועד מי שחצה במידת מה את קווי המוסר, צפוי למצוא עצמו מוזמן בפתאומיות לחקירה פלילית.

בחדר החקירות הקטן האווירה מתוחה, השאלות רבות והחוקרים דוחקים בנחקרים להשיב לשאלותיהם כתנאי לעזיבת החדר, ריכוך האישומים כנגדם או הפללת מעורבים נוספים.

בין אם יימצאו נ', א' או י' נאשמים בעבירה פלילית בסופו של דבר ובין אם לאו, עומדות להם זכויות חשובות כנחקרים. אחת מזכויות אלו היא הזכות לקבל ליווי לחקירה פלילית מאת עורך דין פלילי מקצועי.

עורך הדין הינו הלכה למעשה הגורם היחידי שמסייע לנחקרים להתמודד עם "סידור המצב" האינטרסנטי של חדר החקירות, מנחה כיצד להשיב לשאלות החקירה בהתאם לגרסתם לאירועים, משקף את מצבם המשפטי הנוכחי ומדריך באופן שמונע "נפילה בפח" ותומך בידיעת כל הזכויות שמגיעות להם.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

על חשיבותם של ייעוץ והכנה לחקירה פלילית

לא אחת נקלעים אזרחים מן השורה למפגש עם החוק, לעתים גם בתום לב גמור או מבלי שהבינו מראש את טיב והיקף השלכות מעשיהם.  אזרחים אלו מתמודדים בשלבי החקירה עם הליך מרתיע ומאיים המהווה את הבסיס לאיסוף ראיות כנגדם ולקבלת החלטות בנוגע להגשת כתב אישום. ולכן ליווי חקירה פלילית הוא כלי הכרחי לידיעת הזכויות האישיות ולניהול כל שלבי החקירה עד לסיומה על הצד הטוב ביותר.

החקירה הפלילית כוללת לעתים קרובות שימוש באמצעי הקלטה גלויים ונסתרים, אמצעים המעודדים את דיבוב הנחקרים וכן הפעלת מניפולציות חקירה מתוחכמות לרבות מסירת מידע שקרי, הסתרת מידע ולוחמה פסיכולוגית – אמצעים מותרים על פי חוק, אך שמביאים גם את מי שלא פשעו בדבר להישבר בקלות ולהודות בעבירות שמעולם לא ביצעו.

כחשודים, עומדת לכם הזכות הבסיסית לייצוג וליווי משפטי בכל חקירה משטרתית. זאת בשל פערי הסמכות והידע בין החוקר והנחקר, בייחוד עבור מי שאינם בעלי עבר פלילי ורקורד של היתקלויות קודמות עם החוק. ולכן, גם אם הובלתם לאלתר לחקירה במשטרה וגם אם זומנתם אליה מבעוד מועד – חשוב ליצור קשר בדחיפות עם עורך דין פלילי לקבלת ייעוץ.

אם נעצרתם, שמרו על זכות השתיקה עד לשיחה עם עורך הדין והימנעו ממסירת גרסתכם לטענות שיוצגו בפניכם. כל דבר שתאמרו מרגע הכניסה לחקירה, לתא המעצר ואפילו במסדרון התחנה עשוי לשמש כנגדכם בהמשך. מסגרת הליווי המשפטי תאפשר לכם להבין האם וכיצד לספק את תשובותיכם לשאלות, האם ומתי לשמור גם על זכות השתיקה. מרגע שדרשתם להפסיק את החקירה לצורך ייעוץ עם עורך דין, אתם רשאים להמשיך לשמור על שתיקה ועד לסיום השיחה עמו.

זומנתם לחקירה? הנה כמה דברים שעליכם לדעת:

בררו את מעמדכם כנחקרים

האם הנכם חשודים או עדים? בשני המקרים עליכם להבין לעומק מה מהותה של החקירה כלפיכם. לא אחת מוזמנים נחקרים לצורך "גביית עדות" שלאחריה תופנה אליהם אצבע מאשימה במעשה עצמו.

דרשו לקבל ייעוץ משפטי

עורך הדין יכין אתכם לחקירה הפלילית ולעמידה בפניה באופן רגוע ושקול יותר, יעניק לכם מידע על זכויותיכם ויסייע לכם לצלוח אותה באופן שנמנע מאישומים חמורים כלפיכם.

דעו מהם החשדות המיוחסים לכם

החוקר מחויב להציג לנחקר את החשדות המועלים נגדו, לפרט אותן ולוודא שהובנו היטב. אל תהססו לבקש לחזור על השאלה שנשאלתם אם לא הבנתם אותה כראוי או לדרוש מידע נוסף בנוגע לחשדות שבגינן זומנתם לחקירה.

מעצר או עיכוב חשודים

שוטר רשאי לעכב נחקרים עד 6 שעות שבסיומן ניתן לעזוב את המקום וכן להטיל עד 5 ימי מאסר בית, לאחריהם שופט מוסמך יקבע כיצד להמשיך לנהל את החקירה.

דעו את זכויותיכם

זכות השתיקה, הזכות להקליט את החקירה בידיעת החוקרים, חובת ההתייצבות לחקירה רק בהצגת צו מבית המשפט, הזכות להיוועץ משפטית ולהתכונן טרם החקירה, במהלכה ולאחריה. כל אלה הן זכויותיכם כנחקרים על פי חוק ואין לגרוע מהן גם אם אשמתכם במעשה אינה מותנית בספק.

ליווי חקירה פלילית – עורכת דין מנוסה לצידכם בכל צרה

עצם קיומה של חקירה כלפיכם מעורר תחושות לחץ, בלבול ומועקה קשות, בהן עשויים להשתמש החוקרים כדי להשיג מכם מידע קריטי לתיק ואף להסב אותו כנגדכם כאשר השלמת המידע מגיעה לסיומה. כדי להימנע מסיטואציות שכאלה, עליכם לקבל ליווי משפטי ראוי מאת עורך דין מנוסה. 

אני עורכת דין פלילית בעלת 25 שנות ניסיון, לשעבר פרקליטה בכירה בפרקליטות מחוז צפון, המתמחה בייצוג עוברי חוק נורמטיביים הנקלעים למפגש עם החוק לראשונה בחייהם. למידע נוסף והתייעצות, צרו קשר.

אם זומנתם לחקירה או נעצרתם לחקירה, פנו להתייעצות מקצועית כבר עכשיו.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 19

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

Picture of עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
החזרת נשק מהמשטרה

החזרת נשק מהמשטרה

המצב הבטחוני מלחיץ אותך והחלטת לבקש רישיון נשק? ביטלו לך את הרשיון להחזקת נשק ואתה מעוניין לפעול להחזרת רישיון נשק? זה המאמר בשבילך במסגרתו אסקור

קרא/י עוד »
הליך משמעתי | דין משמעתי

הליך משמעתי

מהו דין משמעתי? הדין המשמעתי עוסק בהפרת כללים, תקנות או חוקים אשר נהוגים בארגון הספציפי המעסיק את האדם, כך שעבירות דין משמעתי לעובדי המדינה, עבירות

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן