חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוכחנו כי המתלוננת שיקרה – התיק נסגר מחוסר אשמה

תופעת התלונות הכוזבות – הגשת תלונת שווא במשטרה – הפכה לרעה חולה ומתאפיינת בדרך כלל בהליכי גירושין או כתוצאה מסכסוך המסלים בין בני זוג. כך ארע גם במקרה של ר' אדם נורמטיבי לחלוטין, בעל מעמד ציבורי המתגורר בישוב יוקרתי בצפון הארץ.

לפי הנטען  במהלך מריבה שהתפתחה בין בני הזוג איימה האישה על ר' כי אם לא ימלא אחר דרישתה לעזוב את ביתם היא תדאג לסלקו בכח. כעבור זמן קצר, הגיעו  שוטרים אל הבית והורו לר' להתלוות עמם אל תחנת המשטרה בחשד כי הכה את המתלוננת. ר' ההמום מסר את גרסתו כי לא היו דברים מעולם ויחד עם זאת הושפל עד עפר מעצם מעמדו כחשוד בתחנת משטרה לראשונה בחייו. ר' התייצב במשרדנו מתוך דאגה כנה לעתידו, למעמדו ולשמו הטוב ומתוך החשש כי המתלוננת תבדה ראיות שיעמידו אותו בסכנת כתב אישום בדיוק כפי שהעזה לבדות תלונה כוזבת מליבה. להרחבה בנושא קראו על – תלונות שווא.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עידית רייכרט-עורכת דין פלילית

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

לאחר ששמענו את הרקע וסיפור המקרה, הורינו לר' לבצע מספר פעולות שבכוחן להפריך את הנטען כלפי ר'. ר' הבין את נחיצות הדבר ובעיקר את הצורך בביצוען המיידי וכך פעל. אולם התיק נסגר "רק" בשל "חוסר ראיות מספיקות להעמדה לדין".

ר' לא אמר נואש שכן לא היה יכול להשלים עם רישום משטרתי העלול להשחיר פניו בעתיד וגם אנחנו לא השלמנו עם התוצאה שלא סיפקה את ר' ולא הגשימה את תחושת העוול. אכן, אין זה מובן מאליו להצליח לשנות את עילת סגירה שכן נדרש להראות כי התשתית הראייתית בתיק חסרה מאד וכי הסיכוי שהחשוד ביצע את העבירה הוא נמוך.

ברם, במקרים המתאימים בהם אנחנו מזהים את האפשרות להצליח לא נהסס מלפעול בנחישות לשינוי עילת הסגירה כמו במקרה זה. לאחר שצילמנו את התיק החקירה, פנינו ליחידת התביעות בצירוף חומר ראיות נוסף שהוביל לשינוי עילת הסגירה לחוסר אשמה. שמו של ר' טוהר לחלוטין אך נדמה כי אלמלא נחרצותו של ר', פעולותיו האקטיביות והייעוץ המשפטי שקיבל ספק אם היה מטוהר שמו של ר' לחלוטין חרף העובדה כי לא עשה דבר.

מקרה זה מדגיש את החשיבות הרבה שבקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי.

הצלחות נוספות של משרדי:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן