חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גננת חשודה? כדאי לך לקרוא את המאמר הבא

אנחנו מכירים את זה שתלונות שווא משמשות היום כאמצעי לחץ, סחיטה ונקמנות במישורים רבים בחייו של כמעט כל אדם. אדם נורמטיבי חושש כמעט מכל מגע עם רשויות האכיפה בכלל ועם משטרת ישראל בפרט, וישנם מי שמנצלים את החשש הזה על מנת להשיג את מבוקשם, ולעיתים מדובר בנקמנות נקודתית, רק כדי להטריד ולפגוע.

מובן כי ככל שמדובר בתלונה שיש אמת מאחוריה, היא ראויה ומתבקשת, אבל איך אפשר להתגונן מפני תלונת שווא כוזבת? שמעו סיפור:
ג', נקרא לה, גננת מוסמכת, מוכרת ואהובה עשרות שנים ובבעלותה גן ילדים פרטי לפעוטות בישוב פסטורלי בצפון הארץ. במשך השנים חיבקה, טיילה וחינכה ג' מאות ילדים והעסיקה ופירנסה עשרות עובדים. ג' בנתה לעצמה מוניטין בעבודה קשה, בעמל רב ולאורך זמן.

אך, יום אחד, "כרעם ביום בהיר", פנו אל ג' זוג הורים מהגן וסיפרו לה שקיבלו דיווח מלשכת הרווחה המקומית כי יילדם חווה אירועי אלימות בגן על ידי הגננת.
ג' נותרה המומה – בגן שלה? לא ייתכן. מחד מדובר בסיוט של כל הורה, שמקבל דיווח כי היקר לו מכל מופקר לאלימות בגן, ומצד שני הסיוט של כל גננת ובעלת עסק, שידרשו ממנה תשובות לדבר בו נחשדת כשהיא אינה יודעת כיצד להשיב עליו. וכך לנגד עיניה היא רואה כיצד שמה הטוב נפגע וכל עמלה רב השנים, יורד לטמיון ברגע אחד.

למזלה של ג', שמה הולך לפניה והורי הילד הוסיפו לשים בה את מבטחם באמונה מוחלטת! הם השכילו להבין שמדובר בהכפשה על רקע אישי ונקמני ולא חששו להמשיך ולשלוח את ילדם לגן. אבל, את המשטרה לא עניין בשלב הראשוני אם התלונה היתה קנטרנית, או אמיתית, ועליה היה לחקור, כמו בכל מצב אחר בו יש הגשת תלונה למשטרה. וכך מצאה עצמה ג' מוזמנת לחקירה באזהרה בתחנת המשטרה. עולמה חרב עליה – היא כעת חשודה בעבירת התעללות בקטין או בחסר ישע, עבירה חמורה שהיא לא מסוגלת לחשוב כיצד היא קשורה לדבר וכיצד ייגמר הסיוט הזה עבורה? האם תיעצר? האם שמה יפורסם בעיתון?

ג' פנתה אליי לייעוץ חירום, מה עליה לעשות? כיצד היא תוכיח את חפותה? מה עלייה לומר למשטרה? כיצד עליה לנהוג כעת?

תוך מספר פעולות שבצעתי גילינו את מקור התלונה ואת טיבה הכוזב שאילצה את ג' להתמודד עם טענות שקריות שלא היו ולא נבראו מעולם – תאמינו לי מדובר בסיוט לכל אדם שמוצא עצמו מנסה לזעוק את חפותו וחושש שמא לא יצליח?

ואכן (כמעט) והצליח לה לאותה עובדת נקמנית – ג' קיבלה לדואר "מכתב יידוע לחשוד" שאומר כי תיק החקירה בעניינה הועבר לפרקליטות המחוז לבחינה ועיון. אין פחד גדול מזה לכל אדם ולחף מפשע במיוחד, כולנו יודעים שמלאכת הצדק קשה, וכי חזקת החפות יכולה להתהפך בקלות. לצערי – בקלות רבה מידי.
ולי היתה משימה חשובה להחזיר את חייה של ג' לשגרה הנעימה והבטוחה ולהדוף את תלונת השווא. כך, הודות למספר מהלכים משפטיים משמעותיים החליטה הפרקליטות לגנוז את התיק. שמה של ג', והמוניטין שעבדה עליו שנים רבות בעמל כפיה, הושב לה.

ולכם – כדאי לזכור להבין ולהפנים – גניזת התיק בעניינה של ג' אינו עניין של "מזל", ולא היה מסתיים כפי שהסתיים לולא התערבות מקצועית, מהירה ואחראית של עורך דין פלילי מיומן ומנוסה.

והמסר שלי אליכם, האנשים הנורמטיביים – בסיטואציות מורכבות ועדינות של החיים, כאשר שמכם הטוב ומטה לחמכם עומדים על הכף, אל תסמכו על מזל או על רצונו הטוב של פקיד, או שוטר. פנו מייד לקבל ייעוץ מקצועי ואחראי אצל עו"ד פלילי שכבר הוכיח את יכולתו בתחום או בסוגיה, שידע לתת את המענה המתאים והפתרון הנכון למצבו של הפונה.

זקוקים ליעוץ? צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

הצלחות נוספות של משרדי:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן