חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניעת הטרדה מאיימת – חופש העיסוק אל מול חופש הביטוי

בשניים האחרונות פעלו גופים דוגמת החזית לשחרור בעלי חיים, אנונימוס וקירות שקופים בעשרות מקרים כנגד חקלאים, רפתות, לולים, משחטות ובתי מטבחיים.

פעם אחר פעם, עברו הפעילים על החוק ובאופן אלים, הסיגו גבול, נכנסו למשקים ולבתי עסק התבצרו שם בכח, באלימות, הפריעו בכוונה ונקטו פעולות קשות הפוגעות בשלומם של החקלאים, בעלי המשקים, באופן בלתי נסבל.

כך למשל, ב – 9.7.16, יום שבת בשעות אחר הצהריים, פרצו עשרות פעילי ארגון "החזית לשחרור בעלי חיים", בהובלתה של הגב' טל גלבוע, המשמשת כראש הארגון, לתוך בית המטבחיים חיפה, תוך טיפוס מעל גדרות המפעל והתעלמות מקיומו של השומר. הפעילים עשו במפעל כבשלהם, קשרו עצמם עם שרשראות ומנעולים, הדביקו מדבקות "לא תרצח" ושפכו צבע אדום על הרצפה. הפעילים אף גרמו נזק משמעותי למקום. הכל בשם מחאתם, אשר לדעתם צודקת היא.

אבל, בשונה מעשרות המקרים הקודמים, בשל הנזק שנגרם למקום כמו כן בשל הפגיעה הקשה בשמו של החקלאי, אשר להזכירכם פעול באופן חוקי לחלוטין! שכר החקלאי את משרדי לייצגו כעורכת דין פלילית והחליט להשיב מלחמה. בשם החקלאי הגשתי לבית המשפט בקשה תקדימית ועקרונית למניעת הטרדה מאיימת אשר כללה דרישה חד משמעית – למנוע מטל גלבוע ומאנשיה להיכנס לבית העסק או להתקרב אליו במשך מחצית השנה הקרובה (התקופה המקסימאלית המותרת בחוק). להרחבה בנושא קראו על – צו למניעת הטרדה מאיימת. אך הכי חשוב היה מבחינתנו למנוע פגיעה בשמו הטוב של החקלאי. במילים אחרות: שלא ניתן יהיה להציגו עוד או לדמותו לרוצח בשום פועל או נגזרת של מילה זו.

בקשה זו כמובן עוררה את זעמם של הגב' טל גלבוע ואנשיה אשר מבחינתם שמו לעצמם מטרה, כך הצהירו, לפגוע בשלוותו של החקלאי, זאת כל עוד הוא ימשיך בעיסוקו, אפילו שהוא עושה זאת עם כל ההיתרים הנדרשים. לאחר דיון סוער, בנוכחותה ובנוכחות עדת תומכיה, נעתר בית המשפט לבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת וקבע בצו שתוקפו למשך 6 חודשים את הדברים הבאים:

"נעתר לבקשה ואוסר על המשיבה להטריד את המבקש בכל דרך ובכל מקום ובכל אופן, וכן לאסור עליה להיכנס למקום עסקו "בית המטבחיים חיפה" ו/או להתקרב במרחק של 50 מ' מבית העסק שלו ומכל מקום בו המבקש שוהה או נמצא. מובהר כי האיסור האמור בסעיף זה חל על המשיבה בעצמה וכן באמצעות כל צד ג' אחר מטעמה וכן נאסר עליה לפגוע בשמו הטוב".

כעת נותר רק לוודא כי משטרת ישראל תגיש כתב אישום פלילי כנגד טל גלבוע ואנשיה ובכך יובהר באופן סופי כי חופש הביטוי אינו חופש הביזוי וכי גם למחאה יש כללים וגבול. חשוב לי להדגיש, אני מכבדת את השקפת עולמם של טל גלבוע ואנשיה אלא שהדרך לשינוי לא יכולה להתרחש בפראות ובפגיעה בלתי מידתית בחקלאים שפועלים בהתאם לחוק. יתכבדו נא אנשים אלה לעלות לבית המחוקקים, ולשנות את החוק.

זהו עוד מקרה המדגיש את  החשיבות בהתייעצות עם עורך דין פלילי.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עורכת דין פלילית עידית רייכרט, משרד עורכי דין

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו
הצלחות נוספות של משרדי:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן