חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגשת תלונת שווא במשטרה

איך עושים מהלימון לימונדה?

כל כך עצוב לגלות את ה"אינפלציה" בתלונות השווא המוגשות על ידי אחד מבני הזוג נגד בן הזוג האחר במסגרת הליך הפרידה. ככל שמדובר בתלונה שיש אמת מאחוריה, היא ראויה ומתבקשת. אולם מה קורה כאשר תלונה כזו הינה כוזבת ונעשית במטרה לזכות ביתרון טקטי בהליך הגירושין, כדי לגרום לצד השני כאב, סבל, התמוטטות או עזיבת הבית?

כל כך קשה להוכיח שאין מדובר בתלונת אמת והחשש הגדול כי בן הזוג אשר נגדו הוגשה תלונה (בדרך כלל בחשד לאיומים, אלימות או אונס) ייעצר, יורחק מן הבית, יורחק מן הילדים ועוד.

זקוקים ליעוץ? צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

כך היה בעניינו של ד', אדם מן הישוב, שמצא עצמו בתחילת הליך פרידה, לאחר שסירב לעזוב את הבית המשותף, נחקר בתחנת המשטרה בחשד לאיומים חמורים כלפי אשתו, ומורחק מביתו כי במקביל לתלונה גם הוציאה נגדו צו "הגנה" כזה שזורק אותו "לכלבים" שיסתדר מחוץ לבית…

כדאי לדעת – צו למניעת הטרדה מאיימת מוצא תחילה במעמד צד אחד (המבקשת) וכעת צריך ד' למצוא מקום לינה חלופי, לרכוש תרופותיו מחדש גם בגדים ומסמכים נוספים. ועד שיישמעו טענותיו יחלפו 7 ימים נוראיים מבחינתו, על לא עוול בכפו. למה? ככה. כי לכאורה יש תלונה המעידה על אדם מסוכן ובשלב הזה אין כל סיבה לשופט שלא להאמין לתלונה שכזו – החיים שלו הפכו ללימון אחד ענק!

בחלוף 7 ימים התייצבנו בבית המשפט ועמנו שלל ראיות שמוכיחות בדיוק את ההפך כי ד' הוא הקרבן, הוא המאויים וכי מדובר בתלונת שווא כוזבת שנועדה לפגוע בד', להרחיקו מביתו בכל מחיר ולזכות את המבקשת ביתרון בהליך הגירושין.

בבית המשפט התנהל דיון ארוך. כמעט שעתיים בהן חקרתי את מבקשת הצו חקירת שתי וערב ובסיומה של החקירה, התרשם בית המשפט כי מתוך הראיות שהצגתי והשיחות שהשמעתי אין  מדובר באישה החיה בפחד, כפי שטרחה להצטייר בדיון במעמד צד אחד, אלא כי מדובר באישה המבקשת להכריז מלחמה ובכלל זאת על ידי הגשת תלונה במשטרה ופתיחה בהליך של צו הגנה בסמוך לאחר כשלון תיק יישוב הסכסוך. כך כתב בית המשפט:  " המבקשת תיארה בפני מצב של חשש במשך חודשיים ואף יותר אך כיום אינני מקבלת שמדובר בחשש אמיתי, שאז היה מצופה ממנה לפנות למשטרה בזמן אמת, ולא להישאר תחת קורת גג אחת עם הסכנה…עיתוי הגשת הבקשה וההקשר שעשתה המבקשת בין העובדה שלא הושג הסדר (בתיק יישוב הסכסוך) לתחילת הכרזת המלחמה גם הוא מעיד כי אין למבקשת חשש אמיתי מהמשיב…"

בעקבות זאת התוצאות המיוחלות לא אחרו להגיע:

  1. ד' חזר לביתו מייד.
  2. התלונה המשטרתית נגד ד' נגנזה בחוסר אשמה!
  3. המבקשת עצמה נחקרה באזהרה בחשד למסירת ידיעה כוזבת ועדות שקר.

והלימון? הפך ללימונדה מתוקה.

מכאן ברור כי סיום עניינו של ד' כפי שהסתיים הוא הישג חסר תקדים ונדיר שהושג לאור "ראיית הזהב" וייצוג מכוון ומדוייק למצבו. ושוב נוכחתי  בחשיבות הדרמטית לליווי וייצוג נכון ומדויק של עורך דין פלילי בחיפה והצפון בסיטואציות מורכבות ועדינות של החיים.

הצלחות נוספות של משרדי:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן