חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהנדס גנב טלפון נייד ותיקו הסתיים ללא הרשעה

אי הרשעה בעבירה – גניבת טלפון נייד בדיוטי פרי

ר' אדם נורמטיבי לכל הדעות איש משפחה למופת, בעל תפקיד בכיר מאד, נתפס במעשה שטות כשנטל לכיסו ללא רשות מבעליו טלפון נייד אותו מצא על אחד המדפים בדיוטיפרי. למעשה מדובר בגניבה של ממש. לא מדובר בטלפון מתוחכם או יקר במיוחד, לא מדובר במי שידו אינה משגת לרכוש לעצמו טלפון חכם וחדיש. מדובר במי שהתפתה באופן שאינו ברור והכניס לכיסו דבר לא לו במקום לנסות ולאתר את בעליו או להעביר את הדבר לקב"ט.

ר' לא ידע להסביר את סיבת מעשיו ומה הביא אדם במעמדו לבצע עבירה כה מכוערת וחריגה בנוף חייו עד כה. חשוב להבהיר – כי אלמלא היה מדובר בטלפון נייד ובמעשה שנעשה בדיוטיפרי (המקום כנראה מעורר חושים ומרפה מן המוסר לאור כמות עצומה של גניבות המתבצעות שם) היה נסגר עניינו בהסדר מותנה, נוכח פרופיל אישיותו.

אלא, שכדאי לדעת כי, בעבירות רכוש מסוג של גניבת טלפון נייד המהווה עולם ומלואו, מדיניות האכיפה קשוחה מאד. הן בשל חשיבות מכשיר הטלפון הנייד לבעליו והן בשל נפיצות עבירה זו שהפכה למכת מדינה.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עידית רייכרט-עורכת דין פלילית

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

בית משפט העליון הורה להחמיר בענישה בעבירה זו ולכן בד"כ גניבה של טלפון נייד תסתיים בהרשעה ובעונשים נלווים. כך קבע בעניין זה השופט עמית בע"פ 8627/14:

"גניבה ושוד של טלפון סלולרי אינם כגניבה ושוד של כסף או של חפץ אחר. הסמארטפון הפך זה מכבר לידידו הטוב של האדם. דומה כי לא תהא זו הפרזה לומר כי בטלפון הסלולרי טמון סיפור חייו של האדם בהאידנא, באשר אצורים בתוכו רגעים וזכרונות משמעותיים מחייו של אדם, לצד מידע ופרטים חיוניים לתפקודו היומיומי – תמונות של עצמו ושל יקיריו, כתובות ומספרי טלפון של קרובים ומכרים, יומן, פתקי תזכורות ולוח שנה, ועוד. … גניבת טלפון סלולרי מהווה גם חדירה למתחם פרטי ביותר של האדם. הסמארטפון הוא מעין כספת ניידת המכילה תמונות, לעיתים תמונות רגישות, התכתבויות אישיות ומידע פרטי, ולעיתים אף סודי, אשר מעצימים את החרדה מן הגניבה. מרבית המכשירים הסלולריים הנמכרים כיום, הינם "מכשירים חכמים", שמהווים לרוב גם שער כניסה לשלל נכסיו הדיגיטליים של האדם – חשבון דואר אלקטרוני, חשבון פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, אפליקציות עם גישה לחשבון הבנק וכיוצא באלה. ההתקדמות הטכנולוגית מן העת האחרונה, אף הופכת את המכשיר הסלולארי לאמצעי תשלום המכונה "ארנק דיגיטלי", אשר מחליף בהדרגה את כרטיסי האשראי הקשיחים. גם בהנחה שהגנב הישראלי הממוצע אינו מעוניין בתוכנו של המכשיר הסלולרי, די בידיעה כי הגניבה עלולה להביא גם לסחיטה או להפצת מידע ותוכן אישי ורגיש, כדי להעצים את החרדה ואת תחושת אבדן השליטה של קרבן הגניבה. אמרנו דברים שאמרנו כדי להצביע על כך שאין לראות בגניבה ובשוד של טלפון סלולרי עבירת רכוש "רגילה", ומכאן מגמת ההחמרה בענישה בעבירות אלה".

מכאן ברור כי סיום עניינו של הלקוח שלנו כפי שהסתיים, באי הרשעה, הוא הישג חסר תקדים. לכן חשוב לי לחזור ולהדגיש, כי ישנה משמעות אדירה לקבל ייעוץ מעורך דין פלילי כבר בשלב של החקירה במשטרה, שלב שיש לו השפעה מכרעת על ההליך הפלילי.

הצלחות נוספות של משרדי:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן