עבירות מין בקרב קטינים

עבירות מין בקטינים נמנות עם החמורות והקשות ביותר שבעבירות, הכרוכות בניהול תהליך פלילי מורכב. הייצוג בעבירות אלה מצריך שילוב מושלם בין בקיאות ומיומנות משפטית, לבין אנושיות, יכולת הכלה ואמפתיה.

עבירות מין בקרב בני נוער:

אמירות כמו "אין סיכוי שהילד שלי יעשה דבר כזה" ודומותיה, הן מסוג האמירות שכמעט תמיד נאמרות בתחילתן של השיחות הבהולות אותן אני מקבלת כעורכת דין עבירות מין, מהורים לקטינים הנחשדים בביצוע עבירת מין. ההלם המוחלט של ההורים כשמתברר להם שהילד או הילדה היקרים שלהם נדרשים לחקירה במשטרה בגין עבירות קטינים ונוער בכלל, וכשמדובר על עבירות מין בפרט, מובן מאליו ומאמר זה נועד להסביר ולהבהיר – הורים יקרים – אל תטמנו את הראש באדמה.

בתפקידי כעורכת דין לעבירות מין המתמחה, בין היתר, גם בייצוג קטינים ונוער, אני יכולה לומר בוודאות כי אחד מהדברים החשובים ביותר שעל הורה לעשות כאשר ילדו נחשד בעבירות מין בקרב בני נוער, הוא לפנות לעורך דין פלילי נוער ללא דיחוי. לא להתמהמה ולא לתת להלם הראשוני להשתלט עליו ולהכתיב את האופן בו יטפל במקרה.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עידית רייכרט-עורכת דין פלילית

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

האם עבירות מין בקרב בני קטינים הינה תופעה שהולכת ומתרחבת?

במאמרי זה אסביר על עבירות מין בקרב בני נוער וקטינים, ואדגיש מדוע חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי נוער או בעורך דין עבירות מין המתמחה בייצוג קטינים ונוער. האמנם עבירות מין בקרב בני נוער וקטינים הפכה לתופעה שהולכת ומתרחבת?

למרבה הצער, בשנים האחרונות אנו עדים לגידול בחקירות המשטרה בחשד לביצוע עבירות קטינים ונוער בכלל, ועבירות מין בפרט. בין יתר עבירות המין בקרב בני נוער שנחקרות במשטרת ישראל, ניתן להצביע על עבירות מין שמתרחשות בתוך המשפחה, למשל בין אחים; עבירות המתרחשות בכותלי בית-הספר, תנועות הנוער, חוגים וכיו"ב; ועבירות מין קבוצתיות, המתאפיינות בניצול חולשתו של הקטינה או הקטין, במקרים רבים גם ללא ידיעה של המשתתפים כי מדובר בניצול. אז מה ניתן לעשות, וכיצד נכון להתמודד עם עבירות מין בקרב קטינים?

מהם ההסדרים הייחודיים החלים על עבירות מין בקרב בני נוער וקטינים?

לפי החוק, ניתן לנקוט בהליכים פליליים ולפתוח בחקירה במשטרה נגד קטינים, רק אם מלאו להם 12 שנים. קטין שטרם מלאו לו 12 אינו כשיר לעמוד לדין ועל כן יטופל על-ידי עובדים סוציאליים שעברו הכשרה מיוחדת לטיפול בעבירות קטינים ונוער.

מכאן, כי כאשר אנו מדברים על עבירות מין אצל קטינים, אנו מתייחסים לקטינים בגילאים 12 עד 18. יחד עם זאת ועל אף שמדובר באוכלוסייה שנושאת באחריות פלילית למעשיה, המחוקק הגדיר בחוק הנוער הסדרים ייחודיים החלים על קטינים החשודים בביצוע עבירות.

כך למשל, קטין עד גיל 14 שמוזמן לחקירה במשטרה יכול להיחקר רק על-ידי עובד סוציאלי שהוסמך לתפקיד חוקר ילדים. על חוקר הילדים להשתמש בפרקטיקות ייחודיות התואמות את ההתפתחות הנפשית, הרגשית והקוגניטיבית של הילד.

הסדר ייחודי נוסף הנוגע לקטינים הנחקרים בחשד לביצוע עבירה פלילית בכלל ועבירות מין בפרט, היא זכותו של הקטין להתייעץ ללא נוכחות החוקר עם הוריו או קרוב משפחה אחר טרם תחילת החקירה במשטרה, ולדרוש כי קרוב משפחתו ינכח בזמן חקירת המשטרה.

החוק קובע כי חובה על המשטרה ליידע את הוריו של הקטין כי הוא חשוד בביצוע עבירות קטינים ונוער, ואוסר על המשטרה, למעט במקרים מסוימים כמו חשד לפגיעה בחקירה או סירוב הקטין לנוכחות הוריו, להתחיל בחקירה ללא נוכחות קרוב המשפחה.

על חשיבות ההתייעצות עם עורך דין המתמחה בייצוג קטינים ונוער

כפי שהדגמתי, בכל הנוגע לעבירות מין קיימת חשיבות מכרעת להכרת כל ההסדרים הייחודיים הרלוונטיים, הסדרים אותם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג קטינים ונוער שהוא גם עורך דין עבירות מין אמור להכיר על בוריים.

מכאן, כי לא ניתן להפריז בחשיבות ההיוועצות בעורך דין פלילי נוער ו/או עורך דין עבירות מין המתמחה בייצוג בעבירות ובייצוג קטינים ונוער. הדבר נכון הן לגבי שלב החקירה במשטרה, שכן בנוסף להסדרים הייחודיים האמורים לקטין החשוד בביצוע עבירת מין, קיימת לו גם זכות להתייעץ בפרטיות מוחלטת עם עורך-דינו עוד בטרם תחילת חקירתו; והן לאחר החקירה במשטרה – מכיוון שקטינים החשודים בביצוע עבירות בכלל ועבירות מין בפרט, מופנים בתום חקירתם במשטרה לשירות המבחן לנוער שם נבחנים על-ידי קצין מבחן שעבר הכשרה מתאימה לחקירת נוער.

 במסגרת חוות-דעתו, יכול קצין המבחן להמליץ על סגירת התיק הפלילי, גניזת התיק בהליך של טיפול מותנה, ועוד. אומנם, ההחלטה האם להעמיד את הקטין לדין מסורה למשטרה ולתביעה, אך פעמים רבות למסקנת קצין המבחן ניתן משקל מכריע בהחלטה כיצד לטפל במקרה.

לכן, הכנה נכונה על-ידי עורך דין פלילי לנוער לקראת התחקור על-ידי קצין המבחן, יכולה לעשות את ההבדל המשמעותי בין העמדה לדין פלילי בגין חשד לביצוע עבירות מין בקרב בני נוער, לבין טיפול במקרה במישורים אחרים, טראומתיים פחות.

אז, למה לפנות דווקא אלי, עו"ד המתמחה בעבירות מין בקרב בני נוער וקטינים?

אני עידית רייכרט עורכת דין פלילית, לשעבר בכירה בפרקליטות, וכיום בעלת משרד בוטיק למשפט פלילי המעניק הגנה משפטית רחבה בכל תחומי המשפט הפלילי והמנהלי, ומתמחה בייצוג נאשמים וחשודים נורמטיביים בהליך הפלילי וקטינים ונוער בפרט. מזה עשור אני מייצגת תאגידים, אישי ציבור, מנכ"לים, עובדי מדינה, אנשי כוחות הביטחון, נפגעי עבירה ובעיקר אנשים נורמטיביים שמעדו והסתבכו בעולם הפלילי ונקראים לחקירה

מתוקף ניסיוני רב השנים במערכת ומחוצה לה, אני מכירה היטב את חולשות המערכת ומתרגמת אותן ליתרון עבור הלקוחות שלי. אני יודעת היטב כי ליווי נכון ומקצועי על ידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה כבר בשלבים המוקדמים של החקירה הפלילית חורץ גורלות. ומניסיון – מי שנועץ בי לפני מסירת גרסתו בחקירה פלילית במשטרה, משפר עד מאד את הסיכוי לגניזת התיק שלו. ממש כך. לכן, אם מצאתם כי מאמר זה נוגע לכם, אל תהססו להתקשר. אני כאן. אעשה את כל מה שצריך ברגישות, בדיסקרטיות ובנחישות, כדי להחזיר לכם את השקט הנפשי, הביטחון, והתקווה לעשות עבורכם את הבלתי אפשרי לאפשרי.

למידע נוסף שחשוב לדעת על קטינים ונוער במשפט הפלילי:

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי בחיפה לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה פלילית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 4.6 / 5. מספר דירוגים 14

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן