זימון לחקירה במשטרה

זומנתם לחקירה במשטרה? ריכזתי עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת!

קיבלת זימון לחקירה במשטרה בטלפון? הנה כמה טיפים יעילים וחשובים שיעזרו לך לצלוח את החקירה הפלילית בשלום. הטלפון צלצל. המספר החסוי גרם לך לאי נחת, אבל בכל זאת החלטת לקבל את השיחה. "שלום, מדברים מתחנת X. אתה מוזמן לחקירה במשטרה", אמרה השוטרת מהצד השני, וזה בערך כל מה שהצלחת לקלוט לפני שהמחשבות נדדו למחוזות אחרים ומפחידים.

ובאמת, זימון טלפוני לחקירה במשטרה הוא לא דבר שרובנו נתקלים בו כדבר שבשגרה, ומטבע הדברים יכול להיות מאוד מלחיץ. אז מה עושים אם קיבלת זימון לחקירה משטרתית? האם בהכרח מדובר בחקירה פלילית? מה ההבדל בין "סתם" חקירה לבין חקירה באזהרה?

איך נערכים לעימות במשטרה? ומדוע כדאי להצטייד בעורך דין פלילי עוד בטרם ההגעה לחקירה במשטרה? על כל השאלות האלה, וגם על עוד כמה שחשובות לסיטואציה של זימון לחקירה במשטרה, אענה במאמר זה.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עידית רייכרט-עורכת דין פלילית

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

מה לעשות אם קיבלתי זימון לחקירה במשטרה?

יכול להיות שזה נשמע מובן מאליו, אבל לאור הלחץ והחרדה שחווים אנשים שמקבלים זימון לחקירה במשטרה בטלפון, חשוב להדגיש: באופן עקרוני, לא כדאי להתחמק מהגעה לחקירה במשטרה, גם אם הזימון לכך נעשה בטלפון.

נכון שהחוק לא מטיל חובה מפורשת להגיע לחקירה במשטרה שראשיתה בזימון טלפוני, אבל סביר להניח שאם במשטרה סבורים שאתה דרוש לחקירה, הם לא ישכחו ממך כל-כך בקלות או יוותרו לך אם לא תתייצב לחקירה.

בהקשר זה כדאי גם לזכור מהי החלופה לאי התייצבות – אם אתם נדרשים לחקירה פלילית, למשטרה יש סמכות להוציא נגדך צו מעצר, ולקחת אותך לחקירה גם בניגוד לרצונך באמצעות ניידת משטרה שתגיע למקום מגוריך או עבודתך.

איך אדע האם זימון לחקירה במשטרה בטלפון הוא זימון לחקירה באזהרה?

כדאי שנעשה סדר בין שני מושגים הרלוונטיים לחקירה פלילית במשטרה. ישנן חקירות שמוגדרות כ"חקירה לצורך מתן עדות". במקרים כאלה, האדם הנחקר דרוש כדי לשפוך אור על אירוע או אדם הקשורים לחקירה פלילית המתנהלת, אבל לא חשוד בעבירה בעצמו. חקירה באזהרה במשטרה לעומת זאת, היא חקירה שבה הנחקר נשאל בקשר לעבירה בה הוא חשוד. במקרים כאלה החוקר חייב לציין בפני החשוד בתחילת החקירה, או ברגע שהוא נהפך לחשוד, כי הוא נחקר באזהרה. זאת, משום שלחשוד בפלילים עומדות זכויות מהותיות וחשובות, כמו זכות השתיקה והזכות לאי הפללה עצמית. למידע נוסף קראו את המאמר – חקירה באזהרה

מניסיוני רב השנים הן בפרקליטות והן כסנגורית, אני יכולה להעיד כי בחלק לא מבוטל מהמקרים חוקרי המשטרה נמנעים מלספר לחשוד שהזימון לחקירה במשטרה היא זימון לחקירה באזהרה, ולעתים אף מספרים לנחקר רק כי הוא מוזמן למתן עדות. מדובר בתרגיל מוכר וידוע היטב של המשטרה, שמקווה שכך שתפתיע את החשוד במהלך החקירה במשטרה, ואולי אף תצליח "להרדים" את החשוד כך שיגיע לחקירה פלילית מבלי שהתייעץ קודם לכן עם עורך דין.

בגלל סיבה זו, ותופעות רבות נוספות בהן נתקלתי במרוצת השנים, המלצתי היא להתייעץ עם עורך דין פלילי מייד לאחר קבלת זימון טלפוני לחקירה במשטרה, ולהגיע מוכן לחקירה. למידע נוסף וטיפים על הדרך הנכונה להתנהל במהלך חקירה קראו את המאמר – חקירה במשטרה.

למה עלי לצפות בחקירה הפלילית?

הדופק המואץ שיתכן וחווית בשלב קבלת זימון לחקירה משטרתית, הוא כאין וכאפס לעומת התחושות שילוו אותך ביום התייצבותך לחקירה משטרתית.

כדי לעזור לך להתמודד עם הסיטואציה שעלולה להיות מאיימת, אפרט כאן חלק מהשיטות בהן משתמשת המשטרה, בעיקר כלפי מי שזומן לחקירה באזהרה בבמשטרה:

עימות בחקירה פלילית – במסגרת חקירה פלילית נעשה לא פעם שימוש בכלי של עימות בין שני חשודים או נחקרים. במקרים רבים זה קורה במקרה שאחד מהם מסר גרסה הסותרת את גרסת האחר, או כאשר לאחד מהם יש אינטרס "להפיל" את התיק על האחר. למידע נוסף קראו את המאמר – עימות במשטרה – איך להצליח בעימות בחקירה פלילית.

איומים ולחצים – כדי לעודד את הנחקר בחקירה באזהרה לדבר, במקרים מסוימים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחקירה במשטרה של חשוד "נורמטיבי" – ינסו השוטרים להפחיד, להלחיץ, לאיים ולצייר תסריט אימים בנוגע לעתידו ולעתיד משפחתו.

מדובבים – כאשר החקירה הפלילית אורכת זמן רב, נוטים השוטרים להעניק הפסקה לנחקר. במקרים כאלה, ייתכן מאוד שבהפסקת הסיגריה תפגוש אדם נוסף שיציג עצמו כחשוד גם כן, אך למעשה מדובר בשוטר סמוי או במדובב משטרתי שכל תכליתם הוא להוציא ממך הודאה, אפילו חלקית, בביצוע העבירה באמצעות שיחה שנראית על פניו חברית ובלתי מזיקה.

כמובן שיש שיטות ואמצעים רבים נוספים. לכן, אם קיבלת הזמנה לחקירה במשטרה, כדאי לך להתייעץ עם עורך דין פלילי בצפון מנוסה. התייעצות כזאת תסייע לך להבין יותר טוב בפני מה אתה צפוי להתמודד, ובמקרים מסוימים אף ניתן יהיה לשער באיזה שיטה תשתמש המשטרה בחקירתך הצפויה. למידע נוסף על שיטות חקירה קראו את המאמר – תרגילי חקירה.

למה לפנות דווקא אלי ?

אני עו"ד עידית רייכרט, לשעבר בכירה בפרקליטות, וכיום בעלת משרד בוטיק למשפט פלילי המעניק הגנה משפטית רחבה בכל תחומי המשפט הפלילי והמנהלי, ומתמחה בייצוג נאשמים וחשודים נורמטיביים בהליך הפלילי. מזה עשור אני מייצגת תאגידים, אישי ציבור, מנכ"לים, אנשי כוחות הבטחון, נפגעי עבירה ובעיקר אנשים נורמטיביים שמעדו והסתבכו בעולם הפלילי ונקראים לחקירה.

מתוקף ניסיוני רב השנים במערכת ומחוצה לה, אני מכירה היטב את חולשות המערכת והופכת אותן ליתרון עבור הלקוחות שלי. אני יודעת היטב כי ליווי נכון ומקצועי על ידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה כבר בשלבים המוקדמים של החקירה הפלילית חורץ גורלות. ומניסיון – מי שנועץ בי לפני מסירת גרסתו בחקירה פלילית במשטרה, משפר עד מאד את הסיכוי לגניזת התיק שלו. ממש כך.

לכן, אם מצאתם כי מאמר זה נוגע לכם, אל תהססו להתקשר. אני כאן. אעשה את כל מה שצריך ברגישות, בדיסקרטיות ובנחישות, כדי להחזיר לכם את השקט הנפשי, הביטחון, והתקווה לעשות עבורכם את הבלתי אפשרי לאפשרי.

לאיזה חלק של המאמר תרצו לחזור?

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי בחיפה  לגופו של עניין ודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי לפני חקירה משטרתית ולפני נקיטה בכל פעולה אחרת.

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 31

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

אודות הכותבת

עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

אהבתם? שתפו
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
הסדר טיעון/ עסקת טיעון - כל מה שרצית לדעת

הסדר טיעון

כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים להסדר טיעון / עסקת טיעון בהליך הפלילי "למה שאסכים להסדר טיעון אם לא עשיתי שום דבר?" את המשפט הזה,

קרא/י עוד »
לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן