עורך דין נפגעי עבירה

עורך דין נפגעי עבירה הוא כתובת חשובה עבור כל מי שנפלו קורבן למעשה שהמדינה מחשיבה כעבירה פלילית. זהו שירות משפטי חשוב מאין כמוהו, המאפשר לנפגעות ולנפגעים למצות את זכויותיהם ולהשיג הליך ראוי וצודק מול הפוגעים.
00:00
00:00
  • האזינו למאמר 00:00

עורך דין נפגעי עבירה מסביר – איך מוגדר אדם שהינו נפגע עבירה ?

נפגעי עבירה אינם עוד "נטע זר" בהליך הפלילי. חוק זכויות נפגעי עבירה, תשס"א – 2001 העניק לנפגעי עבירה מעמד וזכויות אותן יש להכיר ומומלץ לעמוד עליהן. אם נפלת קרבן לעבירה פלילית, חשוב לפנות אל עורך דין נפגעי עבירה. חוק זכויות נפגעי עבירה מעניק כיום מעמד בכורה לנפגעי העבירה. בהתאם לחוק, נפגע עבירה מוגדר כאדם שנפגע באופן ישיר ממעשה עבירה ובמידה שהעבירה גרמה למותו של אדם, ייחשבו בני משפחתו של המנוח כנפגעי העבירה – נפגעי עבירת המתה. ייצוג נפגעי עבירה בצורה הנכונה יכול אם כן לעשות את ההבדל עבור מי שמצא את עצמו נפגע מעבירה פלילית.

אילו מקרים של נפגע עבירה החוק החריג ?

יש לדעת כי ככלל, נפגע עבירת תעבורה אינו נחשב ל"נפגע עבירה" אלא אם מדובר בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית או בהפקרה לאחר פגיעה. למידע נוסף על עבירה זו קראו את מאמרי – גרימת מוות ברשלנות.

על מנת לדעת ולממש את זכויותיכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה, הכיר בחשיבות עמדתם ובזכותם של מי שמוגדר כנפגע עבירה להשמיע את דעתו במהלך ההליך הפלילי, כך למשל רשאי נפגע העבירה להשמיע קולו ביחס לעסקת טיעון, לפני חתימה על הסדר מותנה, לספר על מצבו לפני גזירת העונש ואף להשמיע את קולו לפני שחרור ממאסר. זוהי אם כן סיבה נוספת לחשיבות שיש לייצוג נפגעי עבירה בהליך הפלילי.

אתם לא לבד, שתפו אותי ​

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

עידית רייכרט-עורכת דין פלילית

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

לקוחות מספרים עלינו

האם נפגעי עבירה צריכים לשכור עורך דין נפגעי עבירה? זה לא תפקידה של הפרקליטות לשמור על הזכויות שלכם?

לא תמיד יכול פרקליט או תובע חרוצים ומסורים ככל שיהיו לתת לנפגע העבירה את מלוא הבמה הראויה, להכיל את הקושי והכאב שלו, לטפל בתלונה שהוגשה בעניינו של נפגע העבירה בקצב "המתאים" או לעדכן בדבר התפתחות החקירה ותוצאותיה ולכן יש צורך לשכור את שרותיו של עורך דין נפגעי עבירה.

קיימת מערכת ממוחשבת שנקראת מנ"ע (מערכת נפגעי עבירה) שאמורה לתת מענה מדויק לנפגע העבירה אולם לצערי, זה לא תמיד כך ובסופו של דבר נפגע העבירה תלוי ברצונו, טוב ליבו והגדלת ראשו של התובע או הפרקליט. ומה קורה כשאין פרקליט הצמוד לתיק? כשהתיק "עובר מיד ליד" ובכל דיון מתייצב פרקליט או תובע חדשים, עמוסים ולא תמיד בקיאים בכל השתלשלות העניינים?

מכאן נולד הצורך בדמות שתהיה אוזן קשבת ומכילה אך גם ובעיקר דמות אסרטיבית ולוחמת עבור נפגע העבירה. נפגע העבירה יתקשה להבין ולהתמודד בעצמו עם קשיי ההליך הפלילי ובעיקר עם ההחלטות השיפוטיות המתקבלות במהלך ניהול משפט פלילי ולכן רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין נפגעי עבירה מנוסה בעל ניסיון וידע בייצוג נפגעי עבירה, מתן ליווי לאורך כל ההליך המשפטי, שידאג למלוא זכויותיו של נפגע העבירה, יתווך בינו לבין "המערכת" וילווה אותו אף במשפט עצמו.

יש לי את הכלים והידע לעזור לכם

מוזמנים גם להתקשר אלי – 050-6216884

ייצוג נפגעי עבירה – מה הניסיון שלי כעורכת דין פלילית, או למה דווקא אני?

לפני שהפכתי לסנגורית שימשתי כפרקליטה בכירה בפרקליטות מחוז הצפון. שם טיפלתי במאות תיקים ובעיקר בעבירות מין, תיקי קטינים ותיקים אחרים. ליוותי ברגישות עשרות מתלוננות שהתמודדו עם כאבן וניהלתי מאות דיוני הוכחות במשפטים מורכבים בפני הרכבי בית המשפט המחוזי, גם כיום בשנים בהן אני בעלת משרד עצמאי אני מלווה נפגעי עבירה במסירות, באנושיות, במקצועיות ובנחישות.

הניסיון שלי הוא שמעניק לי כיום יתרון משמעותי ומומחיות רבה בתחום של ייצוג נפגעי העבירה וליווים החל משלב הגשת התלונה ולאורך כל ההליך הפלילי.

לצערי, אני יכולה להעיד בבטחה, כי נפגעי עבירה מתקשים ולעיתים לא מסוגלים להתמודד בעצמם עם ההליך הפלילי ומשמעותו ולעיתים הכאב שחווים נפגעי העבירה כתוצאה מתסכול, מאכזבתם מרשויות האכיפה נחווה אצלם כפגיעה נוספת. זאת, כיוון שחסר התיווך המקצועי, ולעיתים גם החיבוק והיחס האנושי והאישי. כך יוצא שנפגעי העבירה מעדיפים להתרחק מההליך המתנהל נגד התוקף ולאבד עניין בו במקום לעמוד על זכויותיהם ולפקח על הנעשה בבית המשפט או בחדרי החקירה.

הניסיון שלי מלמד כי ייצוג מקצועי ומהודק שלי כעורכת דין פלילית "יוצאת המערכת" הוא שמעניק לי כיום יתרון גדול ומשמעותי במהלך ליווי חקירה משטרתית ובניהול ההליך הפלילי משני צידי המתרס וגם בליווי של נפגעי ונפגעות עבירה. לטיפים על התנהלות נכונה בחקירה קראו את מאמרי – חקירה במשטרה.

לכן, הודות לידע שצברתי במהלך עבודתי בפרקליטות בעבר הפכתי למשרד המתמחה, בין היתר, בליווי ההליך הפלילי עבור נפגעי עבירה וקרבנות. אני משמשת להם פה, עיניים ואוזניים, שומרת על האינטרס שלהם ומרגיעם וכך כמובן מושג ערך רב להם עד להשגת תוצאה טובה ומיוחלת עבורם  ככל שניתן.

בצניעות אומר כי הודות לטיפולי נזקפות לזכותי לא מעט הצלחות משפטיות בעשרות רבות של מקרים בהם ליוויתי נפגעי עבירה בזכות הבנתי העמוקה והמעודכנת בתחום זה, לצד ניסיון ויכולת מקצועית לכוון את היחידה החוקרת לראיות משמעותיות שלעיתים נעלמו מעיניהן, לאיסוף מידע והיכולת להאיץ במשטרה לסיים את מלאכתה בזריזות עד לתוצאה המיטבית האפשרית.

למידע נוסף שחשוב לדעת על זכויותיהם של נפגעי עבירה:

זכויות נפגעי עבירה.

• קובלנה פלילית פרטית – כל מה שצריך לדעת.

צו למניעת הטרדה מאיימת.

פיצויים לנפגעי עבירה בהליך הפלילי.

לאיזה חלק במאמר תרצו לחזור?

האם המאמר הועיל לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 21

נשמח שתהיה הראשון לדרג את המאמר שלנו

עידית רייכרט - עורכת דין פלילית
עידית רייכרט - עורכת דין פלילית

בעברה פרקליטה בכירה בפרקליטות, ומשנת 2012 סנגורית מובילה ובעלת משרד בוטיק למשפט פלילי וצווארון לבן, המדורג מידי שנה כאחד ממשרדי עורכי הדין הפליליים המובילים בארץ המתחייב להגנה משפטית איכותית, קפדנית ובלתי מתפשרת. על לקוחותיו הרבים נמנים בעיקר עוברי חוק נורמטיביים ונפגעי עבירה, אותם מובילה עורכת דין רייכרט במסירות ובנחישות עד להגעתם לחוף מבטחים.

לשיחה לחץ כאן
שלום, אני זמינה כדי להקשיב לך ולבדוק איך
עידית רייכרט משרד עורכי דין
שלום
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ניתן ליצור קשר
דילוג לתוכן